St. Patrick's Weekend

Min sista helg i USA tillsammans med Becky! Lite sorgligt faktiskt. Jag har ju en till helg när jag kommer tillbaka från LA, men då är Becky på semester i Florida.
På dagen i fredags var jag och Sara på Christiana Mall en sväng innan vi bestämde oss för att åka till Sara's värdmammas jobb, hon arbetar för en tant som har hur mycket pengar som helst typ. Hon jobbar på ett kontor hemma hos henne och tanten var inte där, så vi fick en rundtur i hela huset. Det var jättefint! :)
Eftersom att jag jobbade hela förra veckan+helgen (förrutom de 2 timmarna jag var på hockey), så trodde jag ju såklart att jag inte skulle behöva jobba den här helgen, oj vad fel jag hade. Min värdmamma skickar sms om att jag ska jobba halva dagen på lördagen för att de ska till Jersey igen för att kolla på hus. Eftersom det var min sista helg med Becky här så hade hon och Sara planerat hela helgen för mig, vi skulle hitta på massor med roliga saker, och allt det blev förstört. Och ja, jag sa det till min värdmamma men hon skickade ett spydigt sms tillbaka om att hon faktiskt betalar mig för att jobba 40 timmar i veckan och tror att hon kan utnyttja mig hur som helst. Då la jag ner hela grejen, bad om ursäkt och sa att såklart jag skulle jobba dagen efter.

I fredagskväll träffade vi Sara och Camilla på Elizabeth's, en jättefin pizza restaurang. Det var jättekul, dock lite dålig serivce, men det resulterar ju bara i dålig dricks, så synd för henne. ;) När vi var mätta åkte vi till bion och skulle se Justin Bieber filmen, dock var den slutsåld, så vi såg Red riding hood istället, den var helt okej, påminner väldigt mycket om Twilight filmerna.





Lördag tog jag hand om Noah halva dagen, skjutsade honom till en kompis för en playdate runt 14.30 och sedan packade jag och gjorde mig iordning. Min värdmamma kom hem och skjutsade mig till Becky. Vi åkte ner till Trolley Square och tog en varsin öl och köpte lite mat innan vi åkte hem igen och gjorde oss iordning inför kvällen.

Kelly Logans House








Söndag morgon klev vi upp tidigt (9.30, haha) för att åka och äta frukost i våra pyjamaser. :) Kommer man dit i PJ så får man allt för halva priset!




Efter vår frukost åkte vi tillbaka till Becky och bytte om och åkte in till Philadelphia. :)
Flyers & Eagles hemma arenor!




St. Patrick's Parade! :)


Jag & Becky med Rocky steps i bakgrunden

Jag & Sara. :)







Philadelphia Flower Show!



South Street, Magic Garden.

Byebye Philly ♥




Kommentarer
Postat av: Linda

Fina bilder gumman! Saknar dig så mycket... hihi. Snart är du hemma. <3

2011-03-14 @ 19:33:25
URL: http://liaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0