One year ago.

För ett år sedan var det den stora dagen innan jag åkte till New York och aupair skolan. Det känns som att det skulle kunna vara bara några månader sedan, samtidigt som det känns som att jag har varit här i en evighet. Det har gått fruktansvärt fort och imorgon (15 mars) är det ett år sedan jag stod på Arlanda och sa hejdå till min familj.
Jag tyckte att jag hade massor att skriva här om allt, men nu kan jag inte komma på så mycket, förrutom att jag ser fram emot att komma hem, men först lite semester i Cali. Det ska bli otroligt skönt att komma hem faktiskt.
Haha, på tal om ingenting så tror jag det var Sara som kom på att man inte ska säga ordet "faktiskt" framför en amerikan, det låter ju som man säger "fuck this", hahaha! :)

Schemat just nu ser ungefär ut såhär,
16 mars kl 07.20 går mitt flyg till LAX.
Där kommer jag bara slappa mesta tiden och typ göra vad jag känner för.
Flyget back to Philadelphia går 4 april, mitt på dagen någongång och jag kommer fram sent på kvällen.
Sedan har jag 8 dagar i Delaware innan mitt flyg hem till Sverige går den 12 april kl 18.15 (amerikansk tid), och landar på Arlanda dagen efter den 13 april kl 11.05.

Det känns som att jag har massor med saker att göra imorgon;
Städa ur bilen, städa badrummet, packa klart allt, plocka undan på rummet, träffa Becky och hennes småkillar på dagen och på kvällen träffa ett par svenska tjejer på Main St. i Newark för middag innan jag åker med Becky hem för att spendera natten där då hon ska skjutsa mig till flygplatsen tiiiidigt onsdag morgon.

'Think before you say something hurtful to someone else. It may look like they're ok but they're not. Words are more powerful than you think.'

-Hockey!! Brynäs spelade den fjärde slutspelsmatchen idag mot Färjestad, det lät som det gick bra ett tag, men sedan fick de väl ett par skitmål och lyckades vinna. Sugit. Så nu står det 3-1 i matcher mot FBK. Ny match på onsdag tror jag det är(?) och vinner FBK då så är Brynäs körda.
Sedan känns det som att de var massa mer jag skulle skriva, men nu kommer jag inte på vad det var... Måste ändå sova nu snart.. Sista arbetsdagen imorgon! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0