Martin Luther King Jr Day

Dagen har gått väldigt bra faktiskt! Jobbade som vanligt, dock hämtade jag killarna från skolan en timme tidigare då det är Martin Luther King Jr Day här idag och väldigt många är lediga idag.
På min lediga tid under dagen så sprang jag lite på löpbandet i källaren och tog det allmänt lugnt. :) Mark håller på att göra middag nu, som han som vanligt inte ville ha hjälp med. Haha. Så nu väntar vi bara på att min värdmamma ska komma hem. :)

Svar till Sofie,
Vad roligt! Delaware är ju väldigt litet, men det finns hyfast många aupairer här och i Pennsylvania som ligger aldelles bredvid finns det väldigt många! :) Jag gillar att bo här faktiskt, man har nära till väldigt mycket som typ Philly (30-40 min), 2h till New York, 2h till Washington D.C, 1h till Baltimore, 1-2h till New Jersey (Atlantic City osv..) så man kan se otroligt mycket. Det finns också många köpcenter runt omkring, utanför Philly ligger ju också King of Prussia (som är typ USA's andra största köpcentrum har jag för mig) :) Runt Wilmington ligger Christiana Mall och Concord Mall som också är väldigt nice. Det finns många svenskar runt om här också. På sommaren är det superkul att åka ner till stränderna i Delaware, väldigt mycket party där och de har även några outlets som är riktigt kul!
Sedan ligger ju Newark precis utanför Wilmington. Där ligger University of Delaware och är packat med college studenter. =)




Kommentarer
Postat av: sofie

tack för svaret :D verkar ju vara sjukt bra där! Åh jag hoppas verkligen det klaffar med denna matchen!

2011-01-19 @ 09:30:02
URL: http://sofieliden.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0