Jobbig dag.

Igår kväll när jag kom hem så orkade jag inte blogga alls, jag ville typ bara gå och lägga mig, vilket jag också gjorde. Hehe.
Helgkursen i Baltimore var iallafall den sista för mig och nu har jag alla mina 6 (till och med 8) credits som är CC's krav. Elise var ju som sagt också där, och det var jättekul att träffa henne igen.
När jag åkte hemifrån runt 05.15 på morgonen så var det världens snöstorm, så jag trodde jag skulle bli sen till Baltimore, men jag klarade mig ganska bra. :) Sedan var det samma sak som förra gången, klasser från 9.00 till 22.30 på kvällen. Vi fick en väldigt dum uppgift som sista grej på lördagen som jag inte ens orkar skriva om, men sjukt drygt blev det iallafall.
Lördag kväll så blev det ett par drinkar för Elise och mig, plus några andra aupairer i hotellbaren, vilket var riktigt trevligt! Vi satt och pratade gamla minnen och allt vi gjort typ. ;) Haha. Lektionerna slutade kl. 17.00 igår och efter det åkte jag tillbaka hem igen.

Idag har dagen varit väldigt frustrerande. Noah var förkyld imorse så han fick stanna hemma från skolan, och därav blev såklart min dag förstörd. Så vi har varit hemma hela dagen och runt kl 14 åkte vi till skolan för att hämta hans läxa, vi kom hem och han vägrar göra sin läxa. Han vill bara titta på tv. Han blir arg och slänger ur sig så dumma grejer som jag inte orkar med ibland. Min värdmamma är på middag med jobbet idag och han har frågat efter henne hela dagen. Irriterande.
Jag blir sur och säger att om han ska vara så som han var så kunde han gå in på sitt rum och stanna där några minuter, men han går in och låser in sig på toan istället och gråter.

Just nu har jag haft hemlängtan också, så det är nog mycket känslor som går runt nu. Så himla mycket jag tänker på. Linda åker ju hem till Sverige och Gävle imorgon (wtf?!?) IMORGON!! Känns som det bara var några månader som jag åkte hem till Linda i Andersberg och vi började fylla i våra ansökningar till CC. Och ja, jag är avundsjuk på Linda just nu.. Jag vill också åka hem, speciellt idag när det har varit en sån himla dålig dag.
Sedan var det lite mer grejer som hände, men klockan närmade sig 18.00 och det är ju då jag hämtar Matt från simträningen. Jag åkte 10 minuter tidigtare än vad jag egentligen behöver bara för att slippa det som pågick här hemma och tog en omväg till skolan, bara för att dröja ut det lite. Efter att jag först lyssnat på "tycka-synd-om-mig-själv-musik, så lyssnade jag på lite party låtar och musik som gör mig glad och börjar tänka på glada minnen hemifrån. Det fick mig må bättre. Sedan så får jag tänka framåt och jag har ju faktiskt en semester till älskade L.A. innan jag kommer hem också. DET om något kommer bli så jäkla roligt!
Imorgon ska det snöa igen, bara för det så lovar jag att skolorna kommer stänga, så blir jag kvar med dem en dag till. Superkul.
Mitt humör är inte på topp nu som ni kanske märker, men jag ska gå och lägga mig snart, så hoppas jag att det är bra tills imorgon och att det inte kommer mer än 5cm snö ;)
Godnatt ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0