Hall pass

Ännu en helg som är över.
Efter att vi var på Christiana Mall så kom Becky, Sara och Camilla över hit för att hitta på film, vi såg först You Again och efter den filmen såg vi lite av det sista på Flyers matchen som de förlorade. Efter det åkte Becky hem eftersom hon skulle upp tidigt dagen efter till Utah med sin värdfamilj.
Sara och Camilla stannade kvar och vi såg Due Date. :) Det blev verkligen en lugn helg vilket var skönt!

I fredags fick vi reda på ett par nya grejer om Rory som jag inte hade någon aning om, typ som att han går i kyrkan varje söndag. Han är katolik och jag och Sara blev nyfikna och bestämde oss för att hänga på till den katolska kyrkan på söndagen. Han hämtade upp oss runt 8.30 och kl. 9.00 började det i en jättefin kyrka i Wilmington. Det var intressant och jag trodde inte att det skulle vara så lika som det är i kyrkan hemma. Inte allt såklart, men i det stora hela var det väldigt lika.
Min värdmamma skulle ju egentligen åkt till Tyskland igår eftermiddag, men efter allt krångel som har varit med Noah nu de senaste månaderna så stannade hon hemma. Vilket jag tyckte var väldigt skönt att hon gjorde, annars hade jag fått jobba typ 24/7. Så då åkte jag och hämtade Julia i Garnet Valley, typ vid Concord Mall, hon är ny och är också i från Gävle! :) Skönt att höra någon med samma dialekt igen. Haha.
Vi gick runt på mallet och efter en stund kom Camilla och Sara och joinade oss också. :)

Igår kväll träffade jag Rory och så gick vi och såg Hall pass, galet rolig film!!!



16 dagar kvar att jobba som aupair...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0