I'm home!!

HEJ!!
Det här är jättekonstigt, men jag tar det från början.

Mitt flyg gick ju som sagt 18.15 i tisdags från Philadelphia, hela den resan till London gick jättebra. Det gick ganska fort ändå även fast jag bara sov ett par timmar. I London skulle jag ha 1:20h på mig att ta mig till nästa flyg, gott om tid tänkte jag, men oj vad fel jag hade!
Självklart satt jag längst bak i det flyget så det tog ju lite extra tid att komma därifrån. Jag flög med British Airways och min connection var på samma terminal och allting, ändå var jag tvungen att åka nån jäkla typ tunnelbana för att komma dit jag skulle och sen gå igenom säkerhetskontrollen IGEN! Jag fick gå igenom ett par grejer där de var mycket folk och slapp stå i kö, men ändå var jag tvungen att stå och vänta i kön där man måste lägga ut alla saker på bandet och ta av jackor osv. Jag stod där och var aaaaasnervös.
När jag var klar med det kastade jag på mig alla grejer och fick fråga någon om var de fanns såna tavlor där man ser vilken gate flyget går ifrån. Det var en trappa ner och sedan var det bara att skynda sig så fort det gick. Springa kunde jag inte med alla väskor jag hade med mig som handbagage, plus att de var tungt.
Jag kom fram till gate A20 ca 2 minuter innan de stängde den, och jag var genom svettig! Ska kanske tillägga att jag hade jeans, mjukisbyxor, två tjocktröjor, min vinterjacka och en keps på mig. Haha.

När vi landade såg Sverige ut som de brukar den här årstiden, grått och tråkigt. ;) Men jag var så glad att se de ändå. Mina väskor kom bland de första på bandet så det var väldigt trevligt!
Jag var tvungen att stå och ta några djupa andetag innan jag gick ut och träffade allihopa. :)

När jag kom ut så stod mamma, pappa, syrran, Linda, Sandra och Carro där och väntade på mig med blommor, godis, en falukorv (hahaha) och massa kramar. Hihi! Det var så himla kul att se dem igen!!
På hemvägen stannade vi på Max i Uppsala, ett besök jag hade planerat månader innan jag kom hem. Det var SÅ GOTT! :D

Efter det åkte vi hem till mamma, kollade in hennes lägenhet och hälsa på Nellie igen sedan hem till farmor och farfar och sa hej, sen hem till pappa på Sätra och träffade älskade Simba igen! Allt är otroligt konstigt just nu, men det är bara att försöka vänja sig. Igår var vi på Maxi också och handlade lite mycket välbehövliga grejer. Erika och Anna jobbade också, så kul att se dem igen!
Jag somnade kl 21 igår och vaknade runt 9 imorse. Skönt att sova!
Jag åt falukorv och stuvade makaroner till både middag och lunch idag, numnumnum! ;) Sedan var jag och pappa till mammas jobb en sväng och sedan Sandviken också. Efter det blev det Maxi igen för att hämta Anna som praktiserar där. Så träffade jag äntligen Lina igen!! :D Plus alla andra härliga människor där. :)

Nu har vi precis ätit kebab och tittat på hockeyfinalen mellan FBK-Skellefteå, som FBK tyvärr vann.
Imorgon ska jag hämta min bil i Sandviken och sen träffa Linda på stan för lunch och allmänt Gävle-häng bara ;D
It's nice to be home! ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0