L.A. 24 augusti - 7 september!

Dagarna i L.A.!

Tisdag 24 aug:
Jag flög från Philadelphia 8.25 på morgonen och åkte till Denver, Colorado för en mellanlandning och sedan vidare till LAX. Hela resan gick väldigt bra, och jag kom fram till L.A vid 13.30. Fick vänta på Linda i ca 2 timmar innan hon landade och innan hon kom fick jag en kommentar från en kille att jag såg ut som Britney Spears?! Haha! Såg även en tjej som har varit med i Americas next top model för något år sedan.
Våra väskor kom fram som de skulle och vi tog en shuttlebus till Enterprise där vår fina hyrbil stod och väntade på oss. Det var en svart Dodge, alltså en riktig amerikanare ;)
Vi åkte till vårat hostel i Santa Monica och slappade lite innan vi tog en promenad till stranden och piren. Vi tog lite bilder och åt middag ute på restaurangen där ute. Där träffade vi på 3 st killar från Australien som började prata med oss. Linda försökte beställa en drink men sa att hon hade glömt sitt leg hemma, och australiensarna trodde hon var 21 så de försökte muta servitörerna så de kunde bjuda mig och Linda på en varsin drink. Guess what... det lyckades! Haha, hon fick sin drink tillslut.


Onsdag 25 aug
Vi tog det lugnt på stranden i Santa Monica, flummade och tog roliga bilder. :) Träffade även på James och Justin, de var på en roadtrip och var från Washington State. På kvällen åkte jag och Linda till Hollywood blvd och träffade min vän Matt och hans kompis som jag inte kommer ihåg namnet på... Vi åt på Hooters iallafall och det var väl helt ok. De bjöd på maten så jag klagade inte ;)




Torsdag 26 aug
Torsdagen åkte jag och Linda till Universal Studios, lite senare kom James och Justin också, killarna från stranden dagen innan. De var supertrevliga och roliga! Vi var med dem där hela dagen och sprang runt och gjorde allting. :) James och Justin bjöd mig och Linda på lunch där också!


Efter Universal så åkte jag och Linda tillbaka till vårt hostel och bytte om osv innan vi träffade killarna igen för middag i Santa Monica, de bjöd även på den så det var trevligt ;) Vi blev uppe väldigt länge den kvällen, gick inte och la oss förren efter 3 tror jag.

Fredag 27 aug
Efter väldigt lite sömn så åkte jag och Linda till The Grove i Hollywood som är ett shopping center där, väldigt gulligt och mysigt! :) På eftermiddagen/kvällen åkte vi till Mullholland drive för att ta lite bilder vid solnedgången.

Efter det åkte vi tillbaka till Santa Monica och skulle bara äta på ett ställe som heter BOA, en lite finare restaurang där de spelat in ett avsnitt av The Hills, så jag och Linda ville äta där ändå ;) Efter ca 30 minuters väntan på ett bord så kunde vi äntligen beställa maten. Lite längre bort satt det några killar och en av dem kom fram till vårat bord och frågade varför vi satt där när det fanns ett ledigt bord bredvid dem. Vi satte oss vid dem och pratade och de frågade varför inte vi var ute och festade. Vi sa att Linda inte var 21 och han säger, "Ah, but that's not a problem!" och beställde in drinkar till oss. När vi skulle betala så lägger den ena killen (som hette Marco) fram en 100-dollar sedel och säger igen "I got this for you girls!" eeh tack? Hahaha! Stört roligt.
Vi hamnade på ett annat ställe bara några kvarter bort på ett ställe som hette något med "...vice" Haha, bra minne jag har. Det var ett väldigt fint ställe där jag och Linda bara kunde gå in, behövde inte visa leg eller något. Där blev det ännu mer drinkar och pratade med massa trevligt folk hela kvällen, bland annat en som heter Zac som bor i San Fransisco. Det stängde klockan 02.00.
Lördag 28 aug
Vi träffade Zac och 'Frankie' på morgonen, han bjöd mig och Linda på frukost! Haha. Efter det gick vi ner till Santa Monica beach för att hyra en varsin cykel och så cyklade vi från Santa Monica till Venice beach. Trevligt!
Jag och Linda stannade i Venice för lite shopping medans killarna cyklade tillbaka för de skulle på bbq.
På kvällen åkte jag och Linda in till Hollywood blvd och åt på Hard Rock café!


Söndag 29 aug
Jag och Linda tog bilen och åkte ut på Pacific Coast Highway norrut och mot Malibu och Zuma beach. Det är så otroligt fint där så vi tog massa kort. :)




Vi tog Sunset blvd på tillbaka vägen och stannade och åt på In'n'out burger! :D
Samma kväll var jag och Linda på Hollywood blvd igen, denna gången åt vi ännu en middag på Hard Rock café och efter det träffade vi Lindas kompis Björn och hans kompis som jag inte minns namnet på. :p Men vi pratade på en massa och hade trevligt innan jag och Linda åkte tillbaka till Santa Monica igen.
Måndag 30 aug
Jag, Linda, Björn och hans kompis tog vår lilla hyrbil och åkte söderut mot Orange County och Newport beach, det var väldigt mysigt där! :D


På kvällen var jag och Linda och hämtade Siv på flygplasten och skjutsade hem henne innan vi åkte till Sunset blvd för middag.

Tisdag 31 aug
Var vi på Universal ännu en gång, nu med Björn och 2 andra tyskar. Allt var lika roligt som vanligt! ;)


Efter Universal åkte jag och Linda till en restaurang som heter Ketchup på Sunset blvd, innan jag skjutsade henne till LAX och hennes flyg back home to Boston. Veckan efter så gjorde jag mest vad jag kände för. Jag bodde hemma hos Siv ute i Sun Valley. Vi blev bjudna på middagar, brunch var och badade i poolen på Sunset Plaza, varit och shoppat på Robertson blvd, Melrose, Beverly center, vi var till Pasadena och jag träffade Matt ett par gånger innan mitt flyg gick tillbaka till Philaldelphia 7 september.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0