the weekend

Helgen har varit ganska lugn faktiskt.

I fredags skjutsade min värdmamma Noah till sin pappa i Baltimore, egentligen skulle jag ha följt med och efter skulle vi ha gått på IKEA där, men så blev det inte.
Så fredagskvällen blev lugn, satt framför tvn och datorn mest hela tiden. :p Det var himla skönt att sova ikapp all sömn efter att ha gått upp så tidigt nu när killarna börjat skolan igen.

-På lördagen efter min behövliga sömn, så åkte jag och min värdmamma in till Willmington och Brandywine arts festival som de hade där den här helgen! Det var faktiskt riktigt roligt att gå runt och titta i alla stånd de hade där!
Dock köpte jag inget, men det gjorde Bonnie. Haha, det blev en målning från hennes vän Larry från North Carolina och så köpte hon smycken som var aldelles för dyra för mig..Men hon köpte på ;)
Det var roligt sedan när vi skulle på bussen tillbaka till dit vi hade parkerat bilen, man var tvungen att åka skolbuss från parkeringen och tillbaka från arts festivalen. Med tavlan och allt som vi skulle ha med till bilen så blev det lite trångt, men det gick bra! Haha.

När vi kom tillbaka från den åkte jag, Bonnie och Mark till ett ställe som heter Taylor's för att äta middag. Och efter det satte jag mig i bilen och åkte till West Chester. Där såg jag och en vän Eat Pray Love, den var bra!
Det hela slutade med att jag inte kom tillbaka hem förren kl 04.00 på natten, och min värdmamma sitter uppe vid datorn och kan inte sova. Haha. :)
Så med tankte på att det blev sent så vaknade jag runt 12, åt frukost och slappade. Min värdmamma sa att de hade hyrt "The girl with the dragon tattoo" (Män som hatar kvinnor) igår och att de inte hade fattat att det var på svenska, dock var det ju subtitles med, men ändå. Så jag satte mig och tittade på den, som faktiskt var riktigt bra!
Sedan gjorde jag mig iordning och så kom Diana, Becky och Ang (3 aupairer) och hämtade mig, så åkte vi till Main St i Newark för middag, vi åt på Deer Park. :) efter det hamnade vi på en bar/pub där det var massa killar som tittade på football, säsongen börjar idag tror jag, så det var mycket folk där. Sedan skjutsade de hem mig och nu sitter jag här.
Ska äta lite av det svenska lösviktsgodiset som pappa skickade med Siv i LA. :D

Förresten så har jag köpt hockeybiljetter nu tills pappa och Anna kommer. Den 4 november ska vi gå då Flyers möter NY Rangers! :D
Nu är det dags att sova igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0