6 oktoberrrrrrrrrrrr

Igår hade jag ett litet breakdown, det var mindre roligt. Mitt minsta värdbarn hjälper jag ju med läxorna varje dag efter skolan, han tycker såklart inte det är kul med läxor, men det måste ju göras. Han brukar oftast inte vilja att jag ska sitta bredvid honom medans han gör dem, men igår ville han det. Så då gjorde jag ju såklart det.
När han var färdig med matten så såg jag att han hade gjort ett fel och jag sa till honom att titta på det igen och se vad han hade gjort fel. Han blir i vanlig ordning sur och arg och säger att jag inte fattar någonting för jag inte är amerikan. Det kan jag ta. Men när han sedan håller på med sin andra läxa där han ska läsa en liten text och sen svara på frågor om texten så kryssar han bara i något random svar, utan att läsa texten. Jag sa såklart till honom att man måste läsa texten innan man kan svara på frågorna osv..
Han blir väldigt arg och upprörd, som vanligt, och slänger ur sig massa onödiga grejer.. typ "Svenskar vill bara förstöra för sina barn" osv, jag vet att han inte menar det, men där fick jag nog. Jag sa något i stil med att vi var tvugna att vänta tills hans mamma kom hem så hon fick ta det med honom, då blir han ännu argare och säger att han ska döda mig om han gör det. (Den meningen låter inte så farlig på engelska, insåg just att det lät lite värre på svenska, men det är lugnt ;))

Jag sa inte så mycket mer om det och pratade bara med Mark som precis kom in när han hade sagt det han ville. :p Vi började göra mat och när min värdmamma kom hem så pratade jag med henne om det. Hon sa såklart att han inte ska göra så och frågar mig vad hon ska göra.. Jag vet väl inte? x) Om han var min unge så skulle jag ha massa saker att ändra på, bland annat hans diet. Han äter alldeles för mycket. Bah.
Men hon sa iallafall att hon skulle börja med någon tavla där man skulle skriva upp hur han har varit på dagen, och har han varit snäll så får han efterrätt. Vilket egentligen inte spelar sån stor roll, för han äter det nästan varje dag iallafall, vanligtvis glass.

Sådär. Då fick jag ut det mesta jag ville skriva.

Efter middagen så åkte jag till min andra middag för kvällen. Haha :) Giulia hade sin Goodbye-middag på Applebee's. Det var Giulia, jag, Xenia, Johanna, Amy och 2 andra tyska aupairer som jag inte vet namnet på. :p
Det var väldigt trevligt iallafall, men tråkigt att Giulia åker hem till Danmark på torsdag. :( I'll miss you!! ♥

Anyways... Idag ska jag ut på en långpromenad med hunden, det är jättefint väder ute, så det blir nice!
Såhär roligt har jag i bilen, medans jag väntar på killarna att sluta skolan. ;)


På onsdag om en vecka ska jag fixa frillan...spännande att se vad jag bestämmer mig för ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha attitydsproblem på bild 1 eller? ;P



Saknar dig, kom hem bums!

2010-10-12 @ 08:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0