october second.

Men först ska jag berätta lite om october first, vilket var igår ;)
Jag träffade Giulia för lunch på Friendlys, hon kom hem från LA i torsdags och hade massor att berätta om! Efter lunchen så åkte jag till skolan och hämtade upp Matt, sedan hem och tog det lugnt. Skypade lite med pappa innan jag åkte iväg för att köpa ett presentkort på GameStop till Matt eftersom han fyller år idag.

Igår kväll åkte jag en sväng till Camilla och Sara i Landenberg, för att lite senare åka till en fest i Newark för att träffa lite nytt folk. Det var faktiskt helt okej, de var jättetrevliga och försökte göra en brasa när vi kom, som de fick igång efter kanske en timme efter att vi kom. Det var mysigt att sitta ute vid brasan :)

Vi åkte hem strax innan 12 så det var skönt att komma hem i tid. :)
Idag sov jag till 11.30, vilket var nice! Och som sagt, Matt's födelsedag och jag hjälpte till att städa lite innan hans gäster kom, samtidigt som jag var tvungen att fixa allt till kvällen.

Jag mötte gästerna i dörren när jag var tvungen att åka, det blev lite stressigt på slutet. Jag var tvungen att ta ut pengar och köpa middag, så det gjorde jag på mitt älskade Wawa, och sedan åkte jag och tankade efter det. Maten åt jag medans jag var på väg till Nick's (min LCC) hus. Där träffade jag alla andra aupairer och vi pratade och åt lite innan vi carpoolade till Bates Motel.
Diana och Elin (Woods) ;)

Cornelia och Becky :D

Ang, Cornelia, Becky, Elin and Diana!

Elin and Cornelia =)

Haunted house



Hayride!

Det var alltså 3 "attraktioner" eller vad man nu ska kalla det. Det första vi gjorde var Hayride, det var det som var minst läskigt, men ändå inte helt ofarligt ;) Vi åkte ut i skogen där de hade massa folk utklädda osv, men det var kul!
Den andra grejen var att man skulle gå igenom ett majsfält...det var faktiskt ganska läskigt då man inte såg så mycket, men det jobbade söta killar där inne! (De såg iallafall ut att vara söta bakom allt smink de hade på sig ;)) Haha!
Och den sista och mest läskiga var the Haunted house, spökhuset, där jag, Diana och Becky blev instängda i ett litet rum. Alltihopa var väldigt bra gjort, dock skulle jag inte ta med småbarn dit ;)
Imorgon vet jag inte riktigt vad jag ska göra på dagen, men det visar sig, lär väl sova ett tag först. På kvällen ska jag nog åka till Cornelia och titta på film =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0