"Vad roligt vi har!"

Den meningen har vi sagt typ varje dag... helt random. Haha!
Ska börja att berätta om veckan från början.

Så, för en vecka sedan var det 29 oktober åkte jag, Bonnie och Matt(!) till flygplatsen i Philly för att hämta pappa och Anna. Vi åkte runt 16.00, då de skulle landa 17.25, självklart fastnade vi i trafiken och den är ju lite värre på fredagar också... bah. Men det är inte så mycket man kan göra förrutom att bara sitta och vänta.
Men tillslut så lossnade det lite och vi kom fram strax före 18.00 har jag för mig. Bonnie släppte av mig på terminalen där de skulle vara så sprang jag runt och letade en stund. Pappa ringde och undrade var jag var någonstans, haha. Det fanns 2 olika terminal A (west och east), vi var såklart på olika, men jag letade mig fram och när jag såg dem så var det som om jag aldrig varit borta. Ungefär som att det var förra veckan jag såg dem, inte 7½ månader.
Trafiken på vägen hem var hemsk! Så min värdmamma tog vägen genom ett väldigt dåligt område istället... Haha. Vi överlevde och åkte direkt till restaurangen där vi hade bokat bord. (Capers & Lemons) yumyum.
Vi åt, pratade och drack drinkar innan vi åkte hem, där en överraskning väntade ;)



Eftersom att jag inte var hemma när pappa fyllde 50 så bestämde jag mig för att fira nu istället! Skaffade tårta och allt ;) FIN VA?! :D


Min värdmamma hade även köpt en present till honom ;)

Pappa hade också en till Bonnie! Haha

Dagen efter tog vi vår kära buss med Greyhound till NYC, allt gick bra, tog ca 2 timmar att åka. När vi kom dit så kunde vi såklart inte checka in på hotellet (Crowne Plaza) på engång, utan vi gick runt vid Times Square osv innan.


Vi gick upp i Rockerfeller Center (tredje gången för mig,haha)





På måndagen var vi och hämtade vår hyrbil, hann inte göra så mycket mer än det eftersom jag var tvungen att hämta killarna från skolan kl 15. På kvällen så gjorde jag och pappa middag till allihopa, det blev kyckling inlindat i bacon och potatisgratäng. Som jag längtat efter potatisgratäng!! Maha:)
I tisdags så var vi på Christiana Mall och shoppade loss... åt även lunch på Red Robin. =) Kvällen där spenderades på en italiensk restaurang med allihopa, det var riktigt trevligt! Blev några drinkar där med ;)
I onsdags tog vi hyrbilen och åkte till Washington DC, det gick väldigt bra att köra dit. Parkerade vid Union Station och gick den "lilla" rundan så vi såg de viktigaste byggnaderna. :p Hade så jäkla ont i benen efter det!
Blev en snabb lunch på donken innan vi åkte tillbaka. Gjorde ett stopp i Baltimore och på Towson Mall. Hihi, elin's favorit köpcenter ;D






Oooooch i torsdags var vi på hockey!! Flyers-Rangers i Wells Fargo Center! :D


Idag var det sista dagen för pappa och Anna här i staterna. Vi tog det ganska lugnt på förmiddagen och åkte en snabbis till Christiana för att köpa en sista grej och sedan åkte vi och lämnade tillbaka hyrbilen. Sedan var det bara flygplatsen kvar.... Åkte dit runt 15 för att slippa trafiken den här gången, och det gick bra!
Jobbigt att säga hejdå engång till såklart, men nu är det inte så många månader kvar ;)

Ska gå och lägga mig nu... Är helt slut! Godnatt!
Vad roligt vi hade!! ♥♥♥





Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilka fina bilder! Verkar som du har haft en toppen vecka :D

2010-11-06 @ 02:48:49
URL: http://saaandranilsson.blogg.se/
Postat av: Jossan

Låter som ni haft det riktigt trevligt :)

2010-11-06 @ 11:35:55
URL: http://josefina.blogg.se/
Postat av: Monica Weiss

Tryckte iväg kommentaren för tidigt, skriver igen. Ja ni hade kul läser jag på din blogg, och din värd-mamma verkar ju vara rolig och enkel, till skillnad från andra värd-mammor i USA !!

Ha det bra Elin



Kram

Monica, Lindas mamma

2010-11-07 @ 20:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0