New York weekend med snuttegruttorna ;)

New York var helt fantastiskt! Älskar den staden riktigt mycket.
Det här är ett par bilder jag tog i Philadelphia innan bussresan :)




Min värdmamma skjutsade mig till Philly i torsdags och bussen åkte iväg mot NYC 11.30, två timmar senare var jag framme på Penn tation. Linda kom till NYC lite tidigare än mig så hon gick till Penn station, dit vi kom ungefär samtidigt. Vi satte oss på Starbucks mitt emot för att vänta på Carro och Michan som hoppade av på Grand central istället för Penn, så jag och Linda fick åka taxi till Grand för att hitta på dem. :p
Efter det åkte vi till hotellet som var jättefint! Fick vårt rum fort så vi slängde in väskorna och bytte om innan vi gick till Times square och restaurangen Dallas bbq. Supergod mat och Linda gav bort alla sina småmynt i dricks.. Haha!



Madame Tussauds var precis över vägen från restaurangen så vi passade på att titta in där, det var läskigt hur riktiga vissa såg ut! Skulle inte vilja vara där själv på natten ;)

Leonardo Dicaprio

Johnny Depp

Robert Pattinson

Spice girls
Kan inte lägga upp alla bilder därifrån för det är alldeles för många :p Men några var det iallafall. Resten hamnar på Facebook.

Samma kväll var Carro och Michan trötta efter flygresan så de gick och la sig tidigt, medans jag och Linda gjorde oss färdiga för utekväll. Vi gick mot Central park och hittade ett ställe där vi satt och drack fruktdrinkar ;) Haha! På vägen dit så var det ett par killar som var apdryga och gick och tittade bakåt på oss hela tiden..Inte direkt diskret heller. Blä.
Hur som helst så hade vi roligt den kvällen och pratade om allt möjligt. :)
Dagen efter var vi alla jättetrötta och det kändes som att jag hade kunnat sova hela dagen, men vi drog oss upp, åt frukost på ett ställe nära hotellet. Det blev frensh toast med bacon. Yummy! :) Sedan gjorde vi oss iordning, tog  oss till Rockefeller Center och åkte hiss upp till Top of the Rock.




Efter Top of the Rock tog vi hissen ner de 67 våningarna igen och gick till Subway för att äta. Sen blev det shoppning och en massa, massa gående innan vi bestämde oss för att även åka upp i Empire State building den dagen. :)

Liiiite högre än allt annat..! Empire är 102 våningar högt och därmed högtsta byggnaden i NY.

Vårat hotell, Hilton NY.

Efter allt gående hade alla vi ganska ont i fötterna..Innan vi gick tillbaka till hotellet så åt vi på en restaurang vid hotellet. Vi gjorde oss iordning och började förfesta på rummet innan vi åkte limmo till Webster Hall!! Haha, det var sjukt roligt att åka limmo i NYC! Linda har de bilderna men jag kan lägga ut dem sen när jag får de. =)
Dagen efter det var det dags för höjdpunkten med resan, GOSSIP GIRL TOUR! Mahaa, jag och Linda åkte på Gossip, medans Carro och Michan åkte på Sex and the City tour.

The Palace, där Serena och hennes familj+Chuck bor. :)

Våran tour guide var en jättesöt tjej som också var skådespelare och berättade om lite saker hon hade gjort och hon kunde såklart allt om Gossip Girl. Skolan som de går på är egentligen 3 olika locations i NY.
Här är ett av dem som egentligen är en kyrka om jag inte minns helt fel..,

Här är det andra som är ett museum


Och här är det tredje stället de spelar in skolan på, The Met som även det är ett museum! :)

Nate's lägenhet, de hyr hela lägenheten över dagen utav dem som bor där. Blair's lägenhet filmar de bara utanför ett ställe och har insidan av lägenheten i en studio.

Vi åkte även till godisaffären de är i, Dylans candy bar, som är 3 våningar med bara godis! :)

Chucks bar som han köper, The Victrola. Även där hyr de stället och filmar inifrån. :D

Radio City hall

LOVE

Serena and Blair?? Haha

Det får räcka med bilder för idag. :p Blev ganska mycket, men har väldigt många bilder kvar ;) Helgen var kanonbra, Linda åkte hem en timme innan oss andra igår och jag sa hejdå till Carro och Michan innan jag hoppade in i en taxi som tog mig till Penn station igen. Hela min värdfamilj hämtade mig i Philly igår, sedan åkte vi och åt mat på en diner här. Är ritkigt trött nu så jag ska nog ta en lite powernap. :p



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0