2 månader

Det känns som att det bara var någon dag sedan jag och Linda satt med våra nyutskrivna ansköningar och satt i hennes vardagsrum och fyllde i dem, i hopp om att komma till California båda två. Haha! Linda fick sin värdfamilj från Boston ungefär 2 månader innan jag fick min familj i slutet på januari.
På något sett känns det inte verkligt att jag verkligen har gjort allt det här som jag har gjort. Folk hemma trodde inte att jag skulle klara av det här livet som aupair, vilket gjorde mig mer taggad till att åka och visa att jag visst kunde, och att jag inte brydde mig om vad de tyckte. Nu har jag visat att jag kan, bara jag vill, och det är ganska stort att lämna sin familj och vänner för att flytta hit. Jag saknar er alla jättemycket, men är ändå väldigt glad att jag gjort det här och klarat mig jättebra!

Igår var det 2 månader jag lämnade Sverige, men det känns som att jag har varit här mycket längre! 2 månader sedan jag stod på Arlanda och grät med min familj.. Haha! Jag hade ingenaning om vad som skulle hända i framtiden, det enda jag visste var ju att jag skulle till New York och vara där i 3 dagar, efter det kunde det ju ha gått hur som helst. Som tur var så hamnade jag i världens bästa värdfamilj, allihopa är verkligen klockrena. :)
Bussresan hit till Wilmington och Christiana Mall där jag och Elise skulle träffa våra värdfamiljer var den mest nervösa bussresan jag någonsin gjort. Det var en lite konstig känsla att bara lämna folket man träffat på skolan för att hoppa in i en bil med folk man aldrig träffat förr och åka till mitt nya hem :p

Igår hade Mark sitt födelsedags party för hans vänner, det var roligt att träffa dem! Mark's familj kom också, så det var trevligt. Idag åkte Mark och Bonnie iväg till Virginia för att ha lite semester tills på onsdag då de kommer hem igen. Så jag har killarna hela tiden tills dess.
Nu har vi precis kommit hem från Accent Music som är en musikaffär där Matt köpte lite saker till gitarren och nu sitter jag och Noah och tittar på Avatar. Det blir nog lugnt ikväll också, imorgon är det måndag, så back to work igen. ;)


Kommentarer
Postat av: lillasyster

Heej! gå in på min Facebook och kolla i mina nya bilder! och skriv en komentar om vad du tycker =') MISS YOU <3

2010-05-17 @ 13:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0