2 första veckorna i usa

och jag triiiiiiiiiiiiiivs!! Jag har kommit till en underbar familj som alltid får en skratta och må bra.
Så nu tänkte jag ta och berätta om allt som hänt mig under de 2 första veckorna.
Dagen innan jag åkte så packade jag klart allt, ville inte direkt tänka på att jag skulle lämna allihopa så jag förträngde det nog lite..
Alltid när jag ska flyga så blir jag nervös innan och kan inte sova, men den här gången var det annorlunda. Jag sov faktiskt riktigt bra. Det var inte förren jag vaknade som jag tänkte, "jäklar, jag åker till New York idag, IDAG!!".
Vi åkte hemifrån strax före 9, stannade på Statoil i Uppsala där jag köpte två korv med bröd, Max hade inte öppet.. :p Framme vid Arlanda väntade jag på Kristin från Leksand som skulle åka samma flyg som mig, vi checkade in, sa hejdå och gick till gaten. Där träffade vi Carro från Sollefteå och Elise från Linköping. Flyget var lite försentat, men allt gick bra med bytet i Frankfurt ändå. I Tyskland träffade vi Sandra som hade flugit från Danmark tidigare på morgonen och en tysk som också skulle vara aupair. Haha, på flygplatsen i Frankfurt såg jag en tjej som jag kände igen så enormt mycket! Hon såg ut som en skidåkare som var med i OS.. sten säker på att jag sett henne förr.
På flyget sitter hon raden snett framför mig, så ser jag henne ta upp en Cultural Care bok. Hon ska alltså vara aupair och ska till samma ställe i NY som oss andra. Där satt jag och skrattade för mig själv :p

Flygresan gick bra, trots förseningen på ca en timme. Vi kom fram till skolan väldigt sent, blev sängen direkt efter ett "kort" informationsmöte. Jag fick dela rum med en tjej från Panama, hon var väl snäll men inte så duktig på engelska. De följande dagarna var det skolbänken som gällde, från 8-20 ibland 20.30 på kvällarna, inte så mycket om det, vi fick lära oss att man inte får skaka ett barn..doh??
På torsdagen så hade vi en grej på morgonen sen satte vi oss på bussarna  mot NY! :) NY var helt otroligt! Jätteroligt att vara där! Bilderna från skolan och NY har jag redan lagt upp både här och på facebook, så det orkar jag inte göra igen ;)

På fredagen hoppade vi på bussarna, det var olika bussar beroende på vart man skulle. Vissa skulle till flygplatsen och andra delstater helt enkelt. :P Jag och Elise kom på samma buss. På vägen stannade vi på ett ställe i New Jersey för en liten rast, sen fortsatte vi mot Delawere som var första stoppet och både jag och Elise skulle av där.

Jag har nog aldrig varit så nervös någonsin som jag var när jag skulle hoppa av den bussen och möta min värdfamilj, men allt gick väldigt bra och de var väldigt trevliga! :) Vi packade in mina väskor i Volvon (haha!) och åkte till huset som är jättefint! Den dagen gjorde vi inte så mycket, jag packade om lite i väskorna inför nästa flygresa morgonen efter.

Lördag: Jag ställer klockan på 04.30 och tänker att jag ska vara uppe i tid för att hinna med allt innan vi skulle iväg. Jag somnar såklart om och vaknar inte förren 30 minuter senare när jag hör limousinen komma.. pff, lite halvpanik ja.. Slängde på mig kläder och bar ner väskan och ut i bilen. Sa jag att det var en limousine som hämtade oss?? ;)
Hur som helst, iväg till Philadelphia och flygplatsen, in med bagaget och i väntan på flyget så åt jag min första frukost på Donken,

Egg McMuffin! Haha:) Flygturen tog ca 2,5 timmar och när vi kom fram hyrde vi en bil som tog oss till hotellet.

Framme :)

redo för poolen ;)

poolen

delfinbåt!:D

segelbåt

DELFIIIIIN :D

weeiiii


Jag älskar Florida. Jättefint! På dagarna tog vi det ganska lugnt, tog dagen som det kom. Stranden, poolen, restauranger osv :) En dag var vi ut med båt för att se delfiner, det var helt otroligt att se dem simma bredvid båten :D
Idag har jag kört bil första gången på 2 veckor, det gick faktiskt väldigt bra! Jag har även ätit buffalo wings..mmmmmmh, gott! :)
Ska hjälpa till lite här med maten, hörs!



Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul Elin att det känns bra :D



Såååå kul att läsa att dom fortfarande gör PRECIS samma grejer på skolan hahaha "don't shake a baby" och den där videon va? ;P haha.



Ska bli kul att läsa om ditt aupair liv :D ha det suuuuuuuper nu! och njut för sjutton! kram :)

2010-03-29 @ 11:00:18
URL: http://annalake.blogg.se/
Postat av: elin

Haha, ja precis Anna! :P Tack så mycket! Kraam :)

2010-03-29 @ 15:27:55
URL: http://elaaajjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0