Converse

I fredags jobbade jag hela dagen, sen på kvällen åkte jag och Carro till Acme för att köpa lite saker till vår tacos som vi bjöd min värdfamilj på.
Lördag morgon tog vi Volvon för att åka till Wawa och sen vidare till Dewey beach. Det tog ca 1 timme och 15 minuter att komma dit, vi hade lite problem med parkeringen, men efter ett tag så hittade vi ett bra ställe, trodde vi.

När vi gick och la oss på stranden så hörde vi ett gäng killar prata.. Vi struntade i det och fortsatte leta efter ett ställe där vi skulle ligga. Ca 5-10 minuter efter att vi legat på stranden så kommer samma gäng som vi hörde prata tidigare och lägger sig precis bakom oss! Haha, allt var bara så komiskt.
Efter en stund så frågar de oss om vi vill ha isglass, och först sa jag: 'No thanks, I'm fine.' och han säger 'Yea, I know, but do you want ice?' Haha! Så vi fick en varsin mugg med isglass, och började prata med dem.
Jag tror att de flesta av dem var från Virginia  och några var från Pennsylvania. De var väldigt trevliga faktiskt, vi pratade massa om Sverige och de frågade saker.
Vi badade till och med i Atlanten!! :) Det var inte så kallt som jag trodde det skulle vara.



Runt halv 2 bestämde vi oss för att börja dra oss. Vi sa hejdå till killarna och så åkte vi till Nike, Carro hadlade lite där och sen åkte vi till Converse-affären. Där handlade hon liiiiite mer. ;) Tror hon kom ut därifrån med 5 par skor och 4 t-shirtar, själv köpte jag mina första Converse ever, de blev ett par vita. Haha! Sedan gick vi till Levis också, där handlade hon 3 par jeans och en t-shirt.
Sen åkte vi till T.G.I Friedays för att äta mat! Åkte hem efter det och var helt slut och brända av solen när vi kom hem igen, men dagen var inte slut än. På Main St. i Newark så hade de stängt av hela gatan och alla som hade slutat skolan hängde där. :) Det var som en liten mini cityfest med små stånd osv. :)
Carro på Main Street :)


Imorse så sov vi ut en stund, har för mig att vi gick upp runt 10.00, vid 12 så åkte vi till Christiana igen, Carro skulle bara ha de sista sakerna med sig hem, efter det åkte vi till Modell's och köpte ett par t-shirtar och sen vidare mot Wawa.
Och efter det åkte vi vidare mot en skoaffär vid Prices corner. Där köpte Carro ännu ett par skor ;) Haha! Och sen åkte vi till sist till Marshall's där jag hittade ett par shorts från Ed Hardy.
Det här är det Carro har shoppat på en vecka ;)

+10 par skor.. ;D Haha! Helt galet

Nu har vi precis kommit hem från Famous Dave's där vi vart och ätit ribs. Man kan ju inte åka tillbaka till Sverige utan att ens smakat riktiga amerikanska ribs? ;) Så nu är det gjort också, men orkar inte lägga in bilder från det nu, får ta det en annan dag!
Imorron ska jag iallafall skjutsa Carro till flygplatsen och sedan tillbaka hit för att jobba igen.
Om 30 minuter börjar den femte matchen mellan Flyers och Chicago.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0