Country roads, take me home, to the place I belong..

West Virginia!

-Det var helt otroligt fint i West Virginia där vi var för white water rafting. Dagen började tidigt igår morse klockan 05.00 am då jag gick upp, var så jäkla trött, men var ju tvungen.. En timme senare gick bussen iväg mot West Virginia och 4 timmar senare så var vi framme. Den delstaten är den näst fattigaste i hela USA, så då kan ni ju tänka er hur det såg ut där ute på landet. Självklart har de städer också, men där vi var hette Albright och låg mitt ute i igenstans! På bussen var vi tvugna att fylla i ett papper om att man inte fick stämma dem som sköter om raftingen om något skulle hända, tex om man byter ett ben eller dör så får man inte stämma dem. Och man skulle vara medveten om att man faktiskt kunde dö under färden. Typiskt amerikanskt va? x)

När vi kom fram så fick vi lunch där, vi fick kakor, chips och mackor. Nyttigt va? Amerikanare äter ibland chips till maten. Jag åt inte så mycket, fick i mig en macka och lite chips iallafall.
Efter det så fick vi på oss flytvästar och hjälmar och en varsin paddel innan vi vandrade ner mot vattnet där vi fick en till liten introduktion om hur allt funkar. Guiden i vår båt hette Cat-fish (haha) och han var riktigt rolig och trevlig faktist. :) Vi satt 6 st i varje flotte och totalt var det 7 flottar tror jag, så vi var ganska många.
I början var jag faktiskt ganska nervös över hur det skulle gå.. ville ju inte ramla i vattnet och bli dragen ner i vattnet och drunka eller slå ihjäl mig på stenar eller liknande. Vore inte roligt. Men det gick väldigt bra allting och efter en stund var man ganska van. Vi var ute i vattnet i minst 4 timmar, jag hade ont i rumpan efter att ha suttit så länge. :p
Vi stannade på vägen också för att fika, vilket innebar ännu mera kakor. Haha! Men allt var väldigt roligt och spännande! När vi kom fram till pick up så var de där med sin egna skolbuss som vi åkte tillbaka till där vi startade med. Trots att folk ramlade i vattnet så gick allt bra och ingen blev skadad. Ingen i vår båt ramlade i, men vi badade ändå! :)
Så när vi kom tillbaka dit var det bara att byta om och fixa innan vi hoppade på bussen tillbaka till Delaware, vi gjorde dock ett stopp på Burger King då alla var jättehungriga efter att inte ha ätit ordentligt på hela dagen.

00.20 var vi framme på parkeringen där alla våra bilar stod fint uppradade. Jag kunde inte sova något alls på bussen så jag var fruktansvärt trött och ville bara hem och sova. 00.30 var jag hemma och slockande direkt.
Upp klockan 7 imorse för att skjutsa killarna till deras första sommarcamp. Sedan har jag varit ledig på dagen och bara tagit det lugnt. :)



Fint litet hus va? ;)






Kunde tyvärr inte ta kameran med mig i floden vilket man kanske kan förstå. ;) Men de knäppte kort där som man kunde köpa som jag ska försöka få tag på. :) Under tiden tog jag en bild från Google där ni ser hur det såg ut iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0