FATBOY CHALLENGE!

Washington, DC

Upp ur sängen himla tidigt blev det igår, Jonas kom och hämtade mig strax innan 8.00 för att ta mig till Wilmington och Greyhounds busstation. Bussresan gick bra, var som vanligt jag som var den enda blonda där. Haha! Bussen kom iväg lite sent vilket såklart innebär att jag kom senare till DC, men det gjorde inget eftersom Alex, Tor och Tom skulle betala sin hyrbil men inte hade pengar på kortet ;) Så när jag träffade dem på Union Station så var vi tvungna att försöka hitta en dator så Tor kunde föra över pengar till sitt konto för att betala bilen. Först gick vi till ett museum och frågade men det fanns ingen dator där enligt vakten, så vidare till ett hotell  en bit bort, och där fick han låna en dator. Tur det för jag hade nog dött av värmeslag om jag hade behövt gå så mycket till i värmen. Ska lägga till att det var för jäkla varmt både igår och idag! Helt sjukt och helt fel dag att vara ute att gå på.
Hur som helst, vi hämtade bilen som var vit, märket kollade jag inte men de sa att den var från Korea har jag för mig iallafall. Vi åkte först och parkerade vid Capitolium för att sen försöka hitta nånstans att äta, vilket inte är helt lätt runt det området fick jag ju lära mig sist jag var där ;) Men vi hittade ett ställe efter en stund så det var nice.
Allihopa beställde hamburgare, Alex och Tom skulle dock vara lite värre och beställde en varsin Fatboy challenge. Det är precis vad det låter som. -Alldeles för mycket mat som måste vara omöjligt att äta upp! Själva grejen var att man skulle äta upp allt på tallriken inom en timme, så fick man en t-shirt, men det blev inte t-shirt för någon av dem.



Efter alla blev mätta så gick vi tillbaka i värmen mot bilen. Alex var kartläsare och guidade oss till Target där de skulle köpa alla nödvändiga saker inför deras lilla camping trip ;) Blev också ett stopp på Best Buy där de köpte en gps, vilket kan vara bra att ha.
Sedan skulle de se House of Sweden, alltså svenska ambassaden i DC, och den var inte helt lätt att hitta på. Vi snurrade runt ett bra tag innan vi gav upp och begav oss till hotellet där killarna bodde. Först blev det datorhäng, sedan poolen som de hade vid hotellet en stund innan vi gick upp igen för att börja göra oss iordning inför kvällen.
Innan vi åkte från hotellet hann vi med massor! Det blev stryka, använda strykbordet som vanligt bord, dansa, flumma runt och prata gamla vänner. ;) Haha! Säkert massa mer också, men det har jag inget minne av just nu.






Vi tog en taxi till Georgetown där vi gick in på en bar där vi träffade både trevliga och konstiga människor.



Har inte en aning om vem detta är, han var arkitekt iallafall!



Jag har ingenaning om vad vi gjorde efter stället stängde, gick nog mest runt och pratade med folk innan vi tog en taxi tillbaka till hotellet, där ju jag som inte bodde där skulle smyga in bakvägen för att ingen skulle veta. Yea, right. Dörren var låst så jag gick in vid stora ingången. Tom som åkte hem före hade ju nyckeln, men han hade gått och lagt sig, varav Alex bankar på dörren så vakten kommer och jag springer iväg fort som fan! Hahaha!
Jag sprang upp två våningar tror jag det var och stannade där ett bra tag innan jag tog hissen ner till deras våning igen, var rädd att jag skulle träffa på vakten :p Vet inte när vi kom i säng, men sent var det iallafall. Vaknade dagen efter och klockan var 11.45, man checkar ut kl 12. Så vi gick upp och packade allt och slängde in det i bilen och drog därifrån. Rummet lämnade vi snyggt och städat ;)



Vi hittade ett ställe att äta på, jag var otroligt hungrig men det var väldigt svårt att få i sig något när man mådde som man gjorde så det blev inte mycket uppätet. Sedan blev klockan mycket och vi åkte vägen tillbaka mot min buss som tog nästan 3h den här gången! Stannade på vägen för att äntligen se House of Sweden innan elajn tog bussen till Delaware igen. :)

On July 21st Phil had his 16th birthday, sooo Happy bday! :D Haha







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0