2 weeks and one day

Gårdagen var inte riiiktigt lika rolig som fredagen, men nästan! :)
Tog det lugnt på dagen, sen på kvällen skulle hela familljen (för en gångs skull) åka till Läkerol och titta på Brynäs-Frölunda. Vi stannade i Valbo och hämtade upp Viktor eftersom vi hade en biljett över och jag frågade om han ville hänga på.

Haha, Frölunda hade glömt sina matchtröjor hemma i Göteborg så de fick spela i Brynäs träningströjor, väldigt roligt! Lite dåligt att vissa Frölundaspelare tejpade över Brynäsloggan på tröjan, men man kanske kan förstå det med. Honken var en av dom som inte gjorde det! Han hade fått välja mellan att ha nr 1 eller 25, han valde såklart nr 1 eftersom det var de han hade i Brynäs ;)

Ändå lite slarvigt att glömma matchtröjorna..?!
I pauserna gick jag och Viktor till sponsorbaren och drack alkohol, haha! När vi blir bjudna tackar man ju inte nej!(Tack pappa) Haha!
Efter hockeyn som förövrigt slutade 1-3 så åkte vi ner på stan, de släppte av mig hemma hos Eric och Johanna på söder, sen åkte de till Valbo och släppte av Viktor och sedan hem.
Hos Eric och Johanna hade jag väldigt roligt! Jonte, Emil, Hanna och Maja var också där så det är alltid skoj! Vi spelade Buzz och hade kul :) Erika kom också efter ett tag.
Vid 23 tyckte jag det var dags att gå ner mot HB eftersom det var löningshelg och väldigt mycket folk ute. De tog som vanligt lite tid och vi gick därifrån vid 23.30... När vi kom ner till HB så var det kö, såklart, men inte jättefarligt. Jonte, Eric och Johanna hängde med mig in där och vi hade väldigt roligt!
Sedan blev det taxi hem. :)

Idag har det varit lugnt, sovmorgon och sedan in till stan för att äta med farmor och farfar. Jag fick för mig att jag skulle gå på bio idag, blev Farsan med syster, den var väldigt rolig och sorglig.. Enligt mig iallafall, jag är lite överkänslig när det gäller sånt som hände där.. :(
När vi ändå är inne på ämnet sorg så sitter jag och lyssnar på låten som Darin var med och tävlade med i Mello förra veckan, väldigt fin men sorglig.

Just nu sitter jag och kikar på OS-finalen i hockey. Kanada-USA..spännande! Hoppas såklart på USA! Gillar inte Kanada alls.. Blev förmodligen så efter JVM för 2 år sedan. Haha! Vilket lag som helst får gärna vinna, utom Kanada;) Lite orättvist mot USA att Kanada har 2 eller 3
-Imorgon är det exakt två veckor tills jag åker till New York! Helt stört egentligen, tiden går så fort! :) Börjar bli dags att börja packa snart ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Wow! En snygg (!) tjej som gillar hockey! Coolt! Au pair alltså, funderar på att åka. Verkar kul! Heja Markström!

2010-03-02 @ 23:22:43
Postat av: elin

oj, tack:) hockey är bland det roligaste att se på tycker jag!:)

Absolut, prova åk!

2010-03-03 @ 00:09:22
URL: http://elaaajjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0