Amerikanska ambassaden

Trött och riktigt seg tog jag mig upp ur sängen imorse, klockan 05.20! Usch, alldeles för tidigt.. Gjorde mig iordning och jag och mamma satte oss i bilen mot Stockholm och ambassaden, det blev ett stopp på Statoil efter en mil.. mamma skulle tanka och jag köpte frukost, korv med bröd och en cola, haha!
Resan mot Stockholm gick bra, men när vi kom fram vid typ Sollentuna började det bli bilköer på grund utav den underbara snön som kommit de senaste dagarna. Ungefär 700.000 personer som inte kommer till skolan/jobbet för att tunnelbanan inte funkar.. Klart de tar bilen istället! Blev nervös eftersom min ambassadtid var kl 10 och det gick väldigt segt framåt.
Allt löste sig iallafall och jag kom till ambassaden 9.30, fick först gå igenom en kontroll.. typ som på flygplatser, fick lämna ifrån mig telefon och ipod :) Sedan vidare in i den stora byggnaden och till en reception där det satt en tant.. Hon kollade igenom mina papper och sen fick jag sitta och vänta.
Blev ca 30 minuters väntan och de ropade upp mitt namn så fick jag gå fram till ett 'bås' där det satt en tjej som frågade hur många barn jag skulle ta hand om, hur gamla de var, och hur mycket jag skulle få i lön typ..
Såå.. allt som allt tog det inte mer än en timme på ambassaden, var riktigt skönt eftersom folk varnat mig för att få stå ute i kylan och frysa nån timme innan man fick gå in. Jag kanske hade tur :)

När allt var klart och jag fått tillbaka min telefon och ipod så tog jag bussen in till Sergels torg där och gick runt och tittade lite. Pappa hade ju bokat tid på SGS-bussen hem till Gävle igen kl 17, jag var klar 10.30 så det kändes lite jobbigt att vänta så länge så jag ringde och de kunde boka om mig till en buss som gick kl 14. :)
Jag sov hela vägen hem i bussen, var så himla trött och är det fortfarande ioförsig.. Borde gå och lägga mig i tid idag.

I morgon ska jag träffa bästa Lina och gå på stan en sväng. :)

Kommentarer
Postat av: elin

Din lyckost, fick stå utanför och frysa i 50 minuter jag :P

2010-02-23 @ 19:58:01
URL: http://elinomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0