22 dagar

Herregud... Bara 22 dagar kvar tills jag åker till New York!
Är nästan klar med alla visumpapper inför ambassaden på tisdag. Tur att mamma skulle ner till Stockholm och jobba på tisdag så då kan jag åka med henne! Måste dock åka buss/tåg hem för jag tror mamma ska va kvar där över natten. Hoppas det går utan problem eftersom det har kommit otroligt mycket snö nu sista dagarna, helt sjukt. Igår när jag jobbade så snöade det hela dagen, och blåste enormt mycket, men det hindrade inte kunderna från att komma. Blev mycket att göra och stressigt, men sånt är man ju ganska van vid nu förtiden.

Efter jobbet igår så var det bara att skynda mig hem i snöstormen (gick i 70-80 km/h på motorvägen) och duscha, byta om osv och sen åka in till stan och till Hanna som hade inflyttningsfest. Carro, Caroline, David och Mange var också där, så det var roligt! Vid tolv blev det Heartbreak, det var inte lätt att gå ner dit i snöstorm och typ 2 dm snö, men vi kom fram till slut iallafall :)

Eftersom jag är typ kort och ser ganska liten ut så får jag ju alltid visa legitimation, alltid. Spelar ingen roll om det är på systemet eller om man ska in någonstans där det är 18 årsgräns, men inte igår. Jag frågade till och med vakten om han ville se det, haha! Men han bara skakade på huvudet och jag gick in. De hade förmodligen dåligt med folk?
Det var roligt där, många man kände. :) Efteråt så blev det lite strul och alla kom bort från varandra, vi hämtade jackorna tillsammans sen försvann alla. Carro och Hanna hade gått till Subway och köpt mat utan att säga nått, Mange hade tappat sin bricka till jackan så han stod kvar där nere och krångla. Jag tog min jacka gick ut för att vänta på alla andra, men ingen kom! Så till slut gick jag in igen, letade efter de men jag hittade inte på dom. Så då ringde jag och fick veta att de hade gått och ätit. Som tur var så va Andreas där och jag fick stå iallafall stå inomhus och vänta tills de kom tillbaka. :) Vi gick tillbaka till Hanna, jag, Carro och Mange sov i Hannas säng och Hanna tog soffan. Haha! Det gick faktiskt bra. :)
Imorse när vi vaknade så var vi alla lite sega och trötta, efter en stund köpte vi mat, det blev kebab. Haha, det satt sååå fint! :) Och vi tittade på OS också. Sverige fick guld och brons igår. :)
På tal om OS så spelar Sverige mot Finland imorgonbitti, kl 06.00. Det tänker jag absolut inte se, ska sova så gott då istället :)

Om ett par timmar ska min värdmamma ringa, prata lite :) Så nu sitter jag här med mysfilten, har inte direkt något att göra, börjar bli hungrig igen, haha!
 


Kommentarer
Postat av: Ellinor

hejsan! va roligt :D vilken org åker du med?

2010-02-21 @ 22:48:25
URL: http://elliehoney.blogg.se/
Postat av: elin

Jag åker med CC :)

2010-02-22 @ 11:20:56
URL: http://elaaajjn.blogg.se/
Postat av: Linda

Hihi, låter niiiice elajn :D

2010-02-22 @ 19:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0