JVM 2010

Okej, så nu har JVM börjat på riktigt, vilket såklart är väldigt kul.
Det som suger är att jag sitter i USA, ca 6 timmar från Buffalo och kan inte åka och se matcherna, kan inte ens se Sveriges matcher på TV'n här!! De visar bara alla USA's och Kanadas matcher, vilket är väldigt tråkigt. Så första gången jag kommer få se Sverige spela är på nyårsafton, kl 20.00 börjar den matchen och spelas mot just Kanada. Självklart så hoppas jag Sverige slår Kanada så hårt den här gången, men tyvärr tror jag inte det kommer att funka.

För ett par timmar sedan såg jag matchen mellan Kanada-Tjeckien och Kanada vann, inte helt oväntat, med 7-2. En kanadensare skickade en tjeck till sjukan efter en kort tid också. Jag gillar inte riktigt hur de spelar, men de är ju samtidigt väldigt bra.
Tidningarna skriver att detta året är det Sveriges tur att ta guld, men jag tror att det kommer bli svårt.


Ok, jag har ändrat mig ;) Sverige kunde vinna över Kanada trots allt, vilket var sjukt bra gjort! ;)



Nu har jag suttit med min uppsats en stund och har skypat med Emil i typ 40 minuter och pratat om typ allt möjligt. :P Dags att gå och lägga mig och läsa ett tag och sedan sova. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0