Baltimore - weekendklass

Det var lördag morgon och klockan ringde kl 04.15, vilket är alldeles för tidigt. Johanna kom och hämtade upp mig klockan 05.00 och vi körde till Oxford, PA för att träffa Elena och byta bil till hennes. Så åkte vi till Baltimore och min första weekendkurs. När vi kom dit strax efter 07.00 så checkade vi in, slängde in väskorna på rummet och sen var det frukost.
9.00 satte det igång med introduktion, vi skulle även bila grupper, 10 st i varje. Vi skulle lära oss namnen på personerna och sedan hitta på en sång och en dans som vi sedan skulle visa för alla andra. Jättekul.
Ingen i min grupp var så påhittig och vi bara sjöng nån julsång.
Första riktiga lektionen var Adjusting to Differences där vi spelade kort. Sen var det lunch. (varje lektion är 2h) Maten var faktisktsupergod och de hade massa olika man kunde välja ibland. Efter lunchen så var det Women's healh, där vi bara satt och lyssnade typ. Två timmar senare var det Idioms II och sen Psychology: Negotiation, som var ganska segt. Sedan kl 19.30 var det middag, åter igen väldigt god mat! En timme senare fick man välja mellan att titta på en film, magdans, och DDR (vad nu det är). Jag, Johanna och Elena valde magdans, viljet är svårt! Men det var roligt :P
Sedan fick vi äntligen gå och sova, efter att hållt igång från 04.00-22.30. Helt slut.
Dagen efter gick jag upp 7.30, gjorde mig iordning och sedan åt vi frukost innan första lektionen för dagen började kl 9.00. Det var Behavior management (i 3h), sen var det lunch dags. Efter lunch var det Games that teach, så vi satt och målade hela lektionen. Sista lektionen var Money och efter den var slut kl 17.00 så fick vi åka hem! :)
Klockan 19.00 var jag hemma igen och åt middag innan jag gick och la mig.

Nu när allt har vart dåligt förra veckan och jag funderade starkt på att åka hem så har jag lyssnat på den här låten.. Jag har haft sån fruktansvärd hemlängtan.

Kommentarer
Postat av: Linda

Feel better stumpan... tänker på dig och saknar dig varje dag. Älskar den där låten!! Love you

2010-12-07 @ 15:06:56
URL: http://liaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0