Allt som jag inte orkat skriva om

Eftersom jag har varit så himla seg de senaste dagarna så tar jag det som hände nu istället.

I onsdags var det ju meningen att jag skulle till Starbucks i Kenneth Square för att träffa de andra aupairerna, men jag och min värdmamma bestämde oss för att jag skulle åka till DMV (amerikanska vägverket typ) för att fixa mitt körkort, kände att jag bara ville ha det gjort.
Kommer inte ihåg om jag berättade om det i bloggen förra gången jag var där, men den gången så kom vi för sent och det fanns inga platser kvar för dagen. Man måste nämligen sitta i kö utanför innan det öppnar, och man lär vara där tidigt så man vet att man ska få en uppkörningstid den dagen. Jag kommer dit 06.15(!!!) på morgonen och väntar och väntar, tills de öppnar klockan 08.00. Cirka 07.30 börjar det duggregna lite, självklart blir det lite mer regn än så men ändå inget mer regn än normalt. På mitt drivers permit som jag har så står det massa instruktioner på baksidan av det och däribland står det att "uppkörningar görs inte om det regnar" eeeh?! WTF!!
Jag väntade ändå tills de öppnade och ställde mig i kö inomhus som alla andra, men så kommer det en sur liten
gubbe och säger "Look at the back of your permits people, no roadtests today when it's raning" WÄÄÄH! Ville bara gå och dö. Blä. Den dagen sög verkligen. Jag satt där i nästan 2 timmar för ingenting. Sämst!

Nu till något roligare!
I torsdags tror jag det var, så var jag och Guilia på Step up 3D! Den var huuuuuuuur grym som helst! Alla borde se den. :D


Sen tycker man ju att jag borde ha skrivit något om hockeyn också.. Brynäs alltså. Hm, jag är inne på Brynäs hemsida lite då och då och tittar runt lite. De nya spelarna säger inte mig så mycket, förrutom Björn Bjurling, när jag såg att han skulle börja i mitt lag så kände jag bara 'men njääääe, varför då?' Kunde de inte hitta någon bättre? Och ja, jag starkt ogillar Daniel Widing.
Hockeyn här då?
Den börjar lite senare, typ början på oktober. Det är något som jag verkligen ser fram emot! :D De håller på att byta namn på Wachovia Center också, arenan ska nu mera heta Wells Fargo Center.

Något annat att se fram emot är att min pappa och min syster kommer hit och hälsar på! Den 29 oktober kommer de till Philadelphia International :D Ska bli kul att visa dem allt här! Tråkigt att mamma inte kommer med bara, kommer inte träffa henne på över ett år nu ju.. :/

-Om exakt en vecka är jag och bästa Lindson i Los Angeles och röjer ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0