Lindson weekend ;)

Ihegen har Linda varit här och det har vart hur kul som hest! Så roligt att träfffa henne igen efter typ 3 månader!

I fredags åkte jag helt själv in till Philadelphia för att hämta upp henne, hade med mig gpsen vilket hjälpte mycket, annars hade jag åkt vilse :p Det tog ca en timme att åka med all trafik osv, sen åkte jag in till downtown och skulle försöka hitta gatan hon var på, vilket faktikskt inte alls var så svårt att hitta. :)
På vägen in i Philly så tog jag lite bilder, det var ju första gången jag var i downtown ;)


Philly!


När jag hämtat upp henne och skulle tillbaka hem så använde jag såklart gpsen igen, men den här gången visade den en jättekonstig väg och det tog typ 1.45 att åka hem igen. Den tog någon bakväg där det bara var skog, jag trodde vi var helt lost men vi kom fram till Kirkwood highway tillslut.
Linda träffade min värdfamilj sedan åkte vi och åt på Timothy's i Newark, vi satt ute eftersom det var så fint väder! =)

Efter lunchen åkte vi till Sanford och hämtade upp Matt och Noah från skolan. :) Sedan åkte vi hem och väntade på Noah's pappa som skulle komma och hämta honom för att ha han över hegen. När han åkt så åkte jag, Linda och Matt till Best Buy för att köpa Avatar! Blev lite mer flum där inne också... ;)

Lindson och New Moon ;)


På kvällen tog vi det lugnt och tittade på Avatar med min värdfamilj. :)
Lördag: Vi vaknade vid 10.00(?) tog det lugnt på morgonen och gjorde oss iordning innan vi åkte iväg till Christiana Mall runt 13.30. Blev shopping och lunch där. Linda åt någon paj med grädde och jordgubbar och jag åt kyckling med nudlar.. Linda blev inte riktigt mätt och eftersom jag inte orkade all min mat så åt hon upp allt av det också. Haha!

Vi kom hem runt 17.00 igen och hamnade framför youtube ett par timmar, och sen var vi ute en stund och satt på verandan och pratade. :)
Mark kom ut med massa fyverkerier bara för att han tyckte det var roligt.. Haha, smällade alla dem vilket resulterade i att hunden blev rädd och rymde. Alla sprang ut och letade, men som tur var så kom hon tillbaka efter några minuter.
Jag och Linda gjorde oss iordning och drog oss in mot Main Street i Newark för att äta en sen middag, det blev sallad för oss båda eftersom ingen av oss var riktigt hungrig.. :)


Efter middagen och "porrpappan" så åkte vi till Anna där de hade Hawaiifest för Jo som åker hem till Sverige på tisdag. Var där en stund innan vi åkte hem hit igen för att titta på Hangover, såg ca 30 minuter av den innan vi slocknade. :p
Och nu ska vi precis äta frukost, ska åka och äta på Friendlys innan hon åker hem också. :) Kommer massa flumbilder senare, hinner inte lägga upp dem nu.

Kommentarer
Postat av: Monica Weiss

Hej Elin!

Så kul att du trivs bra och att du har en bra familj. Kul också att du och Linda kunde träffas, och snart träffas ni igen i New York för Carro ska ju komma. Här hemma ser man nu blåsippor o vitsippor och våren är nu här men det är kallt än. Shoppar du lika mycket som Linda? Hon är ju hemsk på att shoppa! Vad jobbar din värd-mamma med? Alla som har Au-pairer har ju välavlönade jobb och fina hus o bilar.

Fina bilder du lagt ut på dig o Linda, och det ser ut att vara mycket fint i Philladelfia.



Ha det bra



Kram från

Lindas Mamma



Monica

2010-04-28 @ 13:10:14
Postat av: Elin

Hej Monica!



Ja absolut, det var jätteroligt att Linda kunde komma hit, det var så roligt att träffa henne igen efter ett par månader!

Vad skönt att våren har kommit till Sverige också! Haha, jag har shoppat endel.. kanske lite för mycket, men det är lätt gjort faktiskt. :p

Min värdmamma jobbar på Gortex, där hon jobbar med kontorsgrejer och har hand om massa saker.



Hoppas ni har det bra i Sverige!

Kram,

Elin

2010-04-28 @ 14:57:46
URL: http://elaaajjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0