Pillies-Florida Marlins

Var på baseball igår, eller 'brännboll' som vi (pappa) säger hemma ;)
Det var mitt första LCC-möte (man måste gå på ett LCC-möte varje månad) och första gången jag träffade alla de andra aupairerna i mitt område. Det är jag plus 2 svenskar till, Malin från Helsingborg och Jenna från Växjö, de andra var från Finland, Danmark, Österriket, Colombia, Panama typ. :)
Vi var 8-10 st tror jag som åkte från Borders här i Wilmington, kom iväg sent pga av att någon aupair var sen, så vi kom till matchen när den hade börjat men det gjorde inte så mycket.







Det regnade när vi lämnade Wilmington, när vi kom till Philly så var det ganska klart men klart det börjar spöregna där också. Som tur var så fick vi sitta under tak, annars hade jag inte klarar det :p
Den här matchen var Phillies första hemmamatch som var på en helg, och därmed var det utsålt och när det är utsålt så är det ganska mycket folk, ca 45.000 sålda biljetter var det. Fruktansvärt mycket folk!!


Bilden ovan till höger blev min middag, pommes och smält ost. Good stuff ;)

Matchen började kl 19.00 och slutade inte förrän runt 23.00, jag + de andra svenskarna gick till bilen tidigare i hopp om att det skulle vara någon vid bilen så vi kunde värma oss, men icke. Vi gick till Wachovia Center och ställde oss under taket tills de andra kom. Alla aupairer var där förrutom de som körde oss dit, antar att de fastnade i baren eller något sånt. BLAH! Jag hatar att frysa.
Vi körde tillbaka till Borders och min värdmamma kom och hämtade upp mig :) Stannade uppe ett tag och tittade lite tv innan jag gick och la mig.

Min värdmamma har börjat fastna för Lady Gaga och låten Bad romance, jag vaknade imorse av att jag hör henne spela den på youtube och sjunga med, ganska roligt :p
Åt frukost och sen strax efter 12 kom Anna och hämtade upp mig så  åkte vi till en park med Zach (Annas hund)  där det var massa andra hundar. Stod och pratade med en kille som hörde oss prata svenska och frågade oss om det var ryska :p Haha! Anna sa att jag hette Elin, precis som Tiger Woods fru, så sa han att jag var lik henne.
Undra hur många gånger jag har hört det nu, när jag presenterar mig så säger de; "Ooh, like Tiger Woods wife!!" och tycker det är jättekul =)





Hur som helst, efter parken åkte vi till en djuraffär där Anna har sett en till hund hon vill ha. Alla vovvarna var jättesöta! Hon lär övertala killen att skaffa en till först ;)
Sen blev det Subway på vägen hem till henne, sen blev vi kvar där, åt jordgubbar med vaniljsås och tittade bland annat på filmen '2012', som förövrigt var ganska värdelös och dålig.


Sen jag kom hem från Anna så har vi tittat på en till film, kommer inte ihåg vad den hette men den var väldigt rolig iallafall! :D
Imorgon är det dags för en ny baseball match, Blue Rocks ska spela. (Wilmingtons lag) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0