Norway

Helgen spenderades alltså i Oslo :)
Jag sov i ungefär 3,5 timmar innan det var dags att åka till Arlanda. Jag och mamma hämtade Carro i Valbo vid 03.30 innan också. Det spöregnade hela vägen ner! Gick bra iallafall och vi väntade en stund innan vi checkade in väskan, gick till Sky city och tillbaka för att fördriva lite tid. :p Flyget gick 7.20 och vi kom iväg i tid, så det var bra! Jag som alltid suttit på flyg som tar minst 3 timmar annars så var det ovanligt att bara lyfta och sen landa nästan precis när man kommit upp på rätt höjd :p Tog 50-55 minuter att flyga, väl framme så letade vi reda på var vi skulle åka tåg ifrån, det var inte så svårt, men svårare att få ut biljetten som man skulle betala med kort med. En gubbe som stod framför oss sa att han inte visste hur man gjorde så han skulle kolla på oss hur man gjorde, men vi hade ju inte en aning heller. Men tillslut gick det iallafall ;)
Tåget från flygplatsen till Nationalteatern tog 20-30 minuter och efter det var det skyltat till hotellet. Kom fram dit kl 10, fick inte checka in förrän 14, så vi lämnade väskan i bagagerummet och drog ner på stan. Hittade på Karl Johan gatan.. eller Karl Johan gate som Carro skulle sagt ;) Haha! Vi kikade runt i massa affärer osv, sen blev det donken. Som alla säkert redan vet så är det otoligt dyrt i Norge! Kändes lite tungt faktiskt :p Medans vi åt så hörde Remi av sig som låg hemma och sov. Haha! Vi drog iallafall tillbaka till hotellet strax före 14 och fick rummet, blev ingen vila där heller utan bara in i duschen och göra sig iordning. Runt 17 kom Remi till rummet och så drog vi ut, gick runt på stan massa innan vi gick och åt. Riktigt gott! =) Vi blev festsugna och drog tillbaka till rummet för att byta om osv, sen vidare hem till Remi där hans kompis Eirik väntade utanför :) Var där en stund innan vi drog till en inflyttningsfest, träffade väldigt trevliga norrmän! Riktigt kul kväll :D

Hur som helst så tycker jag det var strongt gjort att vara uppe nästan 24 timmar utan att ens vila och festa på det. ;)
Dagen efter det så tog vi det riktigt lugnt, vaknade runt 10, käkade frukost och drog ner på stan och var riktiga turister och tog kort på det mesta :P

På kvällen så gjorde vi oss iordning igen, vid 21 kom Remi och några kompisar och mötte oss så drog vi till en fest, några personer var med från fredagen, så det var roligt! Efter 24 åkte vi spårvagn till ett ställe som hette Memphis tror jag (?), men det var 20 årsgräns iallafall så Carro fick ett legitimation av en annan tjej som också var blond, så kom hon in på det! xD Hahaha! :D Galet kul!
Vi var där till strax efter 3 och då var några av oss hungriga, så vi hittade ett ställe där de hade kycklingkebab, sjukt gott! Sedan drog vi hem till en som bodde i närheten och efterfestade lite. Hoppade i säng 05.30 :p
Så, igår var jag fruktansvärt trött, men vi tvingade oss upp och åt frukost iallafall, sen somnade vi igen. Sov till 13, vi var tvunga att checka ut kl 14. Då lämnade vi väskorna i bagagerummet igen och gick ut en sväng, men de mesta hade stängt eftersom det var söndag. Så vi hamnade på donken igen :p Sedan slappade vi bara i lobbyn, hade inte så mycket att göra.. Remi kom och joinade oss ett tag iaf :D nicenice..
Vi tog 18.40 tåget mot flygplatsen.. Remi följde med ner till tåget och sa hejdå.
Hade gärna kunnat stanna några dagar till! Hade underbart kul! :D Kommer helt klart tillbaka dit någongång.
När vi kom till flygplatsen så vare apmycket folk där och vårt plan var försenat 30 minuter, men det gick bra ändå. Landade vid 23 på Arlanda och vi var hemma runt 01.
Kommer säkert på fler roliga detaljer att berätta om senare om Norgeresan :)
Idag så har det varit segt, men åkte iallafall in till stan till 11.30 och åt lunch med pappa och Anna på Gevalia, sedan åkte vi till ett hus på Sätra som det var visning på. Jättefint! :)

Thank you for everything :)