17 maj

Och det är Norges nationaldag. Och de vann eurovision igår, så grattis! :)
Igår kom jag och Susa hem från Mallorca, kommer sakna det faktiskt, träffade många roliga människor. Tänkte ta den ganska långa versionen av resan nu, so here it goes:
Jag och Susa fick skjuts av pappa förra lördagen till Arlanda, vi åkte vid 03.30 på morgonen, vi var ganska slitna. Kom fram checkade in vårt bagage och väntade på flyget, inga förseningar eller nått så det var riktigt skönt! Tog ca 3,5 h att åka dit, så det var inte så farligt. När vi kom fram till Palma så fick vi vänta länge på våra väskor, så var det jättevarmt där inne! Jobbigt, men tillslut kom de iallafall, så gick vi ut till transferbussarna, träffade på Snygg-Fredde som han så fint fick heta. :p Resan från flygplatsen till hotellet tog ca en timme. När vi kom fram till Viva Sunrise så drog vi upp på rummet, bytte om, och sedan kommer jag inte riktigt ihåg vad vi gjorde... solade kanske. :p Vi var fruktansvärt trötta iallafall och det var väl meningen att vi skulle vila en stund, men det blev lite mer än vila. Jag vaknade nämligen upp runt 09.00 dagen efter!! Haha, tror aldrig jag sovit så länge. Skönt vare iallafall! Efter frukosten vare bara att dra på sig bikinin och ut i solen, stekte typ hela dagen. I restaurangen jobbar förmodligen den sötaste spanjoren jag sett, Gerardo! Haha, det var han som trodde jag var 15, började snacka med honom när jag köpte glass, frågade lite om vart man festa nånstans där osv.. På kvällen åt vi mat på hotellet, blev en helkväll där.. Haha! Gick och la oss i ganska bra tid iallafall. :)
Dagarna såg ganska likadana ut, solade åt mat och sov. :p Inte förrän på tisdagen eller onsdagen så blev det riktig fest. Jag och Susa drog runt lite på stan och kollade in ställerna, och så gick vi förbi ett killgäng.. varav 2 st började gå efter oss. De kom fram och snakcade och undrade var vi var ifrån, de var också från Sverige och deras kompisar var från Norge. Skidskyttar dessutom ;) haha, de var där på träningsläger. Vi hängde på dom ut, vi gick till ett ställe som hette Banana. Var väldigt dåligt med folk, fast det berodde nog på att det var vardag och ganska tidigt på kvällen, men vi hade roligt ändå ;) När vi skulle dra så drog svenskarna före till deras hotell, så jag och Susa blev kvar med norrmännen. :p
Tiden gick och sen gick vi och la oss.
Kvällen efter var vi ut med Gerardo och hans kompis, vi träffades på Enjoy och sen drog vi vidare till Bells och sen till ett annat ställe som jag inte kommer ihåg vad det heter, men massa dryga danskar vare där iallafall. Sjukt störande! Vi kom hem runt 04.30 den kvällen/natten. Hade otroligt roligt! =D
På torsdagen regnade det, tog det lugnt hela dagen och kvällen. På fredagen så blev det riktigt röj! Spenderade början av kvällen på hotellet med mat och dricka, sen blev det förfest på vårt rum, av nån anledning så bestämde vi oss för att dra ner till baren igen, där träffade vi Gerardo som skulle ut igen, och vi träffade på 3 st Irländare! Haha! De var sjukt roliga och bjöd oss på drinkar, så där blev vi kvar nån timme och snackade massa om typ öl och vikingar. xD När vi drog ut så hamnade vi på Twister där vi träffade massa folk som jobbar på hotellet, inklusive Gerardo. ;) Massa trevliga människor där! :D Runt 02 gick vi till Cheers där vi fortsatte festa. Jag och Susanna kom tillbaka till rummet vid 05.30, och vi skulle upp kl 8 för att vår buss gick 9 till flyget. Otroligt trötta gjorde vi oss iordning och satte oss på bussen mot flygplasten. Flygresan var inte den roligaste jag vart med om, men vi kom hem iallafall. Fick fönsterplats också så jag kunde sova lite. :) Väl på Arlanda fick vi vänta väldigt länge på väskorna igen, de kom typ sist. Och Sandra och Sara hämtade oss därutanför och så åkte vi hemåt. =)
Jag lägger in alla bilder imorron, orkar inte nu. :) Annars finns de på facebook också, för de som jag är vänner med där. ;) Annars ´kommer de förmodligen in imorron.

Adios ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0