17.12.09

Jag börjar bli förkyld. Vilket inte är så roligt alls, känner att jag verkligen inte har tid att bli sjuk nu vid jul och allt! :/ Om exakt en vecka är det julafton! :) Det kommer bli en hård och jobbig vecka på jobbet, tror folk får lönen typ måndag eller tisdag? Kommer bli heeelt galet! Är glad att jag inte har någon cafétid fram tills jul iallafall, hade svimmat av och stressat ihjäl mig då om man hade vart själv. Folk förstår verkligen inte hur mycket det är att göra, bara en vanlig lördag liksom, då har man 1½ timme på sig att göra följande: När man kommer dit så sätter man på allt som ska sättas på, korvgrill, toastgrill, slush, mosmaskin, glassmaskin, kokkorven, sedan ska man hämta allt som behöver hämtas, kan vara allt från massa läsk, alla sortes korv, korvbröd, mjölk, räksallad, glass, kaffebröd och tårta till cafét. Sedan ska man göra iordning allt, göra (minst) 15 frallor, toast, sandwich och räkmackor. Och sedan fylla på allt som ska fyllas på.. kaffe, mos, korv, servetter osvosv.. Man får stressa som fan för att hinna med allt! Men värst är det nog ändå vid lunchtid.. när man är ensam och en lååång kö som man bara vill få bort så fort som möjligt. Borde vara två stycken där då egentligen som det var förr, det är så mycket hårdare nu. Men nu ska man inte klaga på jobbet..

Hur som helst, idag har vart en riktig slappisdag. Sov till 11, vilket var riktigt skönt! Hade en skum dröm om en jättestor båt.. Haha! :) Sedan följde jag med pappa till Köpis en snabbis, hittade en lila mössa på Carlings. :) Sedan åkte vi till farmor och farfar och fikade lite, och sen vidare till Thunbergsbil för att titta på mammas nya bil som hon ska få efter nyår. :) Det är en mitsubishi, den var jättefin och elajn ser fram emot att köra den ;) Haha!



Nu ska jag fortsätta se hockeyn på tv, Sverige-Ryssland. Ska nog åka och köpa kebab snart också. ;p
Förresten hade jag besöksrekord igår här på bloggen.. Haha förstår inte vart folk kommer ifrån. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0