Storsjöyran 2009!

Nu var det fruktansvärt längesen jag skrev här! Det har hänt en hel del under helgen iallafall. Innan det var det bara jobb, så det var inget intressant. Men hur som helst så jobbade jag till 17 i onsdags, efter det var det bara hem och packa och sen möta upp de andra hos Forslund. Vi åkte från Forsbacka vid 22 ungefär. Det var jag och Adde i min bil en bit först, Forslund, Pontus, Glenn, Jimmy och Lavan åkte i Forslunds golf dit. Vi gjorde första pisspausen på Statoil i Sandviken xD Haha! Sen fortsatte vi mot Ockelbo, gjorde ett till stopp på vägen nånstans där emellan också innan vi kom till OKQ8 i Ockelbo, stannade där för att Forslund inte hittade sin mobil, den visade sig ligga på bakrutan mot vindrutetorkaren! Den hade alltså suttit där från Statoil i Sandviken! Hur tur har man inte då? :) De kom även en gubbe på moppe förbi som de stog och snackade med en stund. Sen så åkte vi vidare i skogen, såg massa bilar stå och blinka en bit fram, det visade sig att de hade kört på 2 älgar, den ena låg i diket precis vid vägen och den andra hade sprungit in i skogen igen. De sa att de stog och väntade på en jägare.. usch! Vi körde hur som helst vidare och kom till Max i Bollnäs, blev mat där och en heldel blickar på oss.. haha! -"Har ni simmat från Equador??" -"De har passkontroll på Gotland!" Galet! Efter det fortsatte vi mot Ljusdal osv, alla blev lite less på att åka i den lilla golfen, så de fick turas om att åka med mig.. :p Efter väldigt många mer pisspauser så började vi äntligen komma någonstans på vägen, trodde jag. Det hade inte vart en skylt på jättelång tid, så jag trodde det inte var långt kvar till Östersund.. Så kommer det "ÖSTERSUND 16 mil" Då blev jag lite less.. :p Men det var bara att köra vidare =) När solen började gå upp så närmare vi oss Östersund på riktigt. Det var så fint att åka där då med alla dalar och sjöar när solen gick upp!

   
Vi hittade 2 st GB-glassgubbar som fick hänga med på festival också ;) När vi kom fram runt 05.30 så satte vi upp tält och snackade med våra grannar från Umeå som hade kommit dagen innan.
   
Tog det väldigt lugnt hela dagen, på kvällen vare dags för Sahara Hotnights och Takida, väldigt mycket folk!
   
   
   
   
Det får räcka med bilder sålänge:) Såg EMD och Lady GaGa i lördags, riktigt bra! Linus och Mattias kom upp på fredagen eftersom de inte kunde ta ledigt från jobben, så de joinade oss då istället. Hade det riktigt roligt ihelgen iallafall! Adde körde min bil hem så det slapp jag med :) Tog ganska precis 5 timmar att köra den gången, lite skillnad från dit vägen :p
Sovit idag och åkte till Linda för att fixa lite papper osv. :)
Work tomorrow.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0