Det brinner

Glomde skriva om alla brander som ar har i LA just nu. I borjan av veckan sa brann det i Santa Barbra, de har val ganska bra kontroll pa den nu, men nu brinner det inte sa jattelangt harifran faktiskt, Sylmar, man ser roken harifran huset. Och helikoptrar flyger fram och tillbaka hela tiden, med vatten (?) for att forsoka forhindra att den sprider sig. Nu idag har det borjat brinna i Anaheim Hills ocksa, det ligger vid Disneyland, och branderna ligger inte nara varandra alls och har ingen koppling till varandra sa de gissar att nagon tant pa. Sa trakigt! Varfor vill man gora folk hemlosa?! Hemskt.  De direktsander pa tv hela dagarna om det, och hittills har det brunnit ner ca 600 hus, var iallafall det senaste jag horde. Ingen har val dott, an, men folk har blivit branskadade, flest brandman.
Det har ar sa otroligt trakigt, och de varnar folk fran att vara ute, de har evakuerat 10.000 personer.

 Om ca en timme aker jag till flygplatsen. Sa vi ses nar jag kommer hem :)

Kommentarer
Postat av: eric

Vad gör du där? jobbar du elr semester?

2008-11-18 @ 23:38:30
Postat av: elin

jag var på semester bara :)

2008-11-19 @ 23:14:07
URL: http://elaaajjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0