jobbig dag - på riktigt!

Dagen började ganska normalt, vaknade lite för sent så jag fick stressa med allt innan skolan. Första lektionen hade vi business english prov. Gick väl bra hoppas jag :)
Seen vare håltimme i 3 timmar, åkte ner på stan med susa, sandra & sara. Vi åt på Subway. =) alltid lika gott! Gick runt på stan en stund. Sedan tillbaka till skolan för att ha PA. Gjorde lite mer med bokföringen av företaget, inte helt kul, men de måste göras..

Sen åkte jag & sara till köpis, gick runt & kollade. Köpte glass! Det blev en GOD glass den här gången ;) mm... sen kom pappa och hämtade mig.
Kom hem, satt vid datorn en stund sen gick jag ut och fixade i stallet & tänkte rida lite. Blev liiite ändrade planer. Skulle ta in hästarna från hagen.. Tog in slasken först, tog in honom och jag kollade verkligen så att jag hade stängt boxdörren, sen gick jag & hämtade fjordingen. Hon ville inte dit jag ville, utan hon försökte dra sig neråt mot ridbanan & mot gräset antar jag...Hästar är ju ganska väldigtmycketjättestarka, och tänk er mig flyga efter som en liten vante bara... Lyckdes dra tillbaka henne på nått sett och är på väg mot stallet, när jag ser att slasken springer ut ur stallet! PANIK! vad i helvete skulle jag göra??! Skrika?
Visste att pappa var inne & kollade tv, men han skulle inte höra...och om jag skulle skrika så kanske hästen skulle bli rädd och sticka?
DRAR in fjordingen i stallet slänger igen dörren, hämtar nytt grimskaft för att hämta slasken med. TUR att han stannade upp på gräsmattan & åt gräs! Hjärtklappning fick jag, bara såg bilder i huvet om att han skulle springa därifrån och ut på motorvägen 200 meter härifrån! Fyihelvete vad rädd jag var!
Fick tag i honom och tog in honom & fuxen. Helt skakis går jag in till pappa, och då brast allt! Tårarna bara forsade ner, gjorde ju inte illa mig eller nått, blev bara rädd. Tänk om det skulle hänt något? =/ Vågar inte ens tänka på det.

Hämtade mig & gick ut och red sen. Gick väl bra...

Är förresten ledig imorron. =) wohoo! Sen på fredag blire Falun! Kommer bli asnajs! :p

..but then tonight I saw you
and I could´nt belive my eyes
look at you know..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0