Åland och en del annat.

Var ett tag sedan jag skrev någonting här nu, vår dator har pajjat så det är inte så lätt. Men nu har jag fått lånat mammas jobbdator.
Var på Åland med linda & carrå i onsdags, vaknade jääääääääättetidigt för att hinna med tåget, och så stannade det i Tierp i 35 minuter igen... jobbigt!
Kom iallafall fram till Stockholm runt 10.30, gick till donken för att köpa en paj..var superhungrig! Satte mig på en bänk utanför och väntade på linda & carrå som kom från Gotland. Fick väl vänta en timme ungefär. Under tiden var det en fransman som kom och satte sig bredvid mig, och till en början satt han bara där och sa inget, men sen började han snacka som fan! Var ganska svårt att förstå vad han sa, eftersom franska blandat med engelska inte låter helt bra, men han sa nått om DN-galan, och han hade vart ute på nån udde nånstans.. Han hade åkt till Sverige helt själv för att söka jobb tydligen...Och han tyckte jag var bra på engelska ;) haha! yäyä
Sedan kom äntligen linda & carrå och vi gick för att hämta biljetterna hos Viking Line, sen blev det donken. :D
Såå gick bussen vid 13.00 ungefär, kom fram till Kapellskär runt 14.00. Flummade runt en massa där innan vi fick gå på båten, och sen helt plötsligt ser jag en snubbe som har en likadan t-shirt som Danny. "Drop beats not bombs". Tittar lite mer och ser att det var ju han! haha, och lite mer på sidan om kommer Erik & Matte också, Stefan var också med.
Går fram och hälsar efter ett tag.. Erik: Tjaa, och du är lika söt som vanligt! Så ger Erik mig en sån här lapp som man sätter på bagage om man ska flyga nånstans. Erik: Här, den får du av mig! Elin: Oj.. tack Erik..! Danny: Ska jag kasta den där, eller vill du ha den? Elin: Nej, kasta den du... Erik: Men NEJ! Den har hon fått som en gåva av mig ju, den ska du ha. Elin: Eeeh, okej..tack..
Sedan gick vi på båten, satte oss ner vid ett bord och snackade lite. Jag & Linda gick på upptäcksfärd.. haha! in i taxfreen och handlade lite;) Det kollade inte ens legg! hoho...
Tog drickan och gick och satte oss på soldäck, där även killarna satt, de solade/sov (?) medans jag och linda höll på att blåsa bort! xD Sen när vi precis skulle av så ställer sig alla vid utgången, de som jobbar där hade gjort en gång, för de var tydligen nån som var sjuk och de skulle in med en bår, när Erik & Matte kommer ställer de sig längst fram och mitt i gången! Någon säger åt dem, och de ställer sig på sidan, sen kommer Danny & Stefan och gör exakt samma sak! :p
Kliver av bååten, möter upp Gurka och kommer fram till området där de var. De var ju inte alls som jag tänkt mig kan jag säga, det var mycket mindre än jag trodde. Men det gör inget! :) Gurka fixade gratis pepsi åt oss, thnx =)
Amy Diamond var innan EMD så vi var tvungna att lyssna på henne också.. alltså, hon hade minst 20 låtar hon drog igenom! :o asjobbigt att lyssna på allt. Men tillslut var det över iallafall, och hon skulle signera efteråt, så alla småbarn som stog längst fram sprang dit istället x) haha!
Spelningen var bra :) Mycket folk och så.. efteråt hämtade vi våra väskor, och sedan tillbaka där Danny stog och signerade lite. Snackade med honom lite... Elin: De kollade inte legg på båten... Danny: Jaha?.. OCH?! - vad köpte ni??
haha han är söt :) " Ta det lugnt med spriten!" - Alltid ;) Sedan somnade vi.. båten gick 07.30 dagen efter, sov nästan hela vägen hem. Jobbigt på bussen också, men vi roade oss så gott vi kunde. =)
Kom fram till Sthlm vid 10-11? Och jag kom hem 13.30.
Nu måste jag dra iväg, ska åka och jobba och börjar 13.00 och slutar 21.30.. :/ Missar sommarkrysset, men jag får se det senare helt enkelt. =)
puss hey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0