3 år sedan

Det har nu gått 3 år sedan Indigo försvann från oss... Den dagen glömmer jag aldrig!
image7

Jag hade ridit honom tidigare på dagen, barbacka för han skulle få ta det lugnt, sedan släppte jag ut honom i hagen igen för att han skulle få äta sin eftermiddagsmat. Åkte till köpis och var där ganska länge, tittade runt osv. Så ringer det från stallet.. Indigo hade förmodligen fått kolik. Jag glömmer aldrig hur rädd jag var, men jag skulle verkligen försöka göra så gott jag kunde för att hjälpa honom ur det! Vi gjorde verkligen ALLT som gick att göra, veterinär kom och allt sånt, men inget hjälpte. Lite senare verkade det som det gick åt den ljusa sidan, jag och anna fick skjuts hem av några andra från stallet. Mamma och pappa vart kvar, farmor var hemma med oss. Vi sitter hemma och försöker äta, vilket inte går så bra.. Så ringer telefonen, Anna svarar och jag ser direkt i hennes ögon att det är något som är väldigt fel.. Hennes ögon tåras och jag förstår direkt. Han är borta.

Jag får panik och vet inte vad jag ska ta mig till, så jag springer in på toaletten och låser in mig... och  bara gråter. Flera gånger har det slagit mig, att det kanske är mitt fel? Tänk om jag aldrig ridit den dagen, bara låtit honom vara? Eller om jag inte släppt ut honom i hagen då, om han fått äta inne istället? Hur hade det varit då? Hade han vart kvar då? TÄNK OM JAG GJORT NÅGONTING ANNORLUNDA?

Det lär jag ju aldrig få reda på, men jag vet att jag kommer alltid älska dig Indigo och jag glömmer aldrig våra tävlingar tillsammans! Du var den bästa fläckiga hästen som fanns! <3

Kommentarer
Postat av: Jossan

Men lilla gumman

2008-01-08 @ 12:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0