Mora-Sälen-Mora

Yes, tänkte berätta lite om helgen då.
Fredagen började med att jag gick i skolan, hade ett religionsprov på morgonen först, sen skulle vi ha Organisation & Ledarskap, men den slapp vi för jag & sara gick ner på arbetsförmedlingen ist för att det var nå folk där från de skandinaviska länderna och berättade massa. Man vet aldrig var man kan hamna ;) Så vi gick till Karin som vi skulle ha i svenska efter lunch egentligen och frågade om vi fick göra lite hemma, så de fick vi! Slutade 10.00 xD
Väl nere på stan så ringde jag och väckte jossa tror jag.. :P haha! Hade bestämt med henne att vi skulle gå på stan en snabbis innan vi gav oss av. Så jag sa åt henne att skynda sig på, medans jag och sara gick å kollade runt en massa.. Hittade 2 par skor! :/ eller bra egentligen, men ändå inte.. Mina pengar bara försvinner!! :( jaja, ett par vinterskor som skulle visa sig vara mycket användbara i fjällen sen. :)
Väntade å väntade på jossa.... tillslut kom hon! Så åt vi på nian, jag åt på Subway såklart ;D maha!
Sedan drog vi oss hemåt efter ganska mycket spring på stan efter både det ena och det andra, väntade på Patrik som skulle vara våran lift till Mora, han kom vid 16.00 ungefär. Så bar det av!
Framme i Mora så gjorde vi iordning allt, säng osv, så åt vi mat och kollade Let´s Dance. Danny var så duktig! =) Innan Let´s Dance så kom jag på att jag var tvungen att tvätta håret, så vi gick till ett hus där man fick låna dusch, men det var ingen där!! :O AAAH!
Så gick vi tillbaka till husvagnen, fick lite smått panik där.. Kunde ju inte gå runt och se ut sådär! :/ Men vi kom på en lösning iallafall. Handfatet på toan here I come! jaja.. jossa fick hjälpa till och det gick bra. :P Efter det så gick vi å la oss.

Vaknade tidigt morgonen efter, Oskar gick upp först eftersom han skulle ut först och tävla..:P haha var ganska trångt men det gick väldans bra! =) Sedan klev vi upp och åt frukost. Gjorde oss iordning och drog iväg! Gick faktiskt ganska fort att åka till Sälen, typ 1 timme. =) Det är så FINT i Dalarna!
Väl framme i Sälen så letade vi reda på scen osv. Hittade den fort och konstaterade att det vart en kanon parkering IGEN! ;D haha! Grejatans pommesfrittes!
Klädde på oss med värsta vinterkläderna! (iaf jag:P ) så var det bara och vänta, vi åt mat och gick runt och kollade lite. Mysigt faktiskt!

Tillslut så kom pojkarna i en minibuss med Linda Bengtzing. De hade flugit från Västerås där de hade haft signering innan. Erik satt å tokvinkade i framsätet! xD haha!
kramkramkram. De hade spärrat av en värmestuga vid scenen där artisterna skulle vara undertiden. Danny, Erik & Mattias gick in där som alla andra och vi hängde väl på kan man säga ;) haha! Vi fick tydligen vara där inne. Men Titti och Roger tittade lite konstigt på oss och undrade vad vi gjorde där, måste jag säga.. Men det gick skitbra! ;D
Så satt vi där inne med alla kändisar... x) EMD, Bengtzing, E-type, Velvet, Viktor Åkerblom-Nilsson och Roger och Titti såklart. :) Gert vet jag inte var han höll hus. :P
HAHA det var så troligt när vi skulle gå ut, så stog det massa folk utanför som ville ha autografer osv... Jag gick mellan Erik & Danny tror jag, så jag hamnade lite fel,... Fick trycka mig ut.! Sedan åkte de tillbaka till flygplatsen och vi for hem i audin =) Kanondag!

Dagen efter det så var det typ samma princip som dagen innan, Oskar upp först, sen gick vi upp och åt frukost, sedan ut i skidbacken för att kolla när Oskar tävlade. :) Man var tvungen att upp för halva backen för att komma till målet! Varför inte ha målet längst ner liksom?? :O jobbigt jobbigt... tror faktiskt jag fått träningsverk i benen och rumpan idag pga det... Men jag klarade det ;D haha!
Sen så packade vi allting och åkte hem :)

Kommentarer
Postat av: Jossan

haha det var en grym helg helt enkelt!

2008-02-18 @ 20:16:09
URL: http://jossanhoppsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0